اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با میلاد امام عصر (عج) صورت گرفت

دیدار رئیس دانشگاه آزاد با مدرس کرسی الهیات و زبان و ادب فارسی

همزمان با میلاد امام عصر (عج) دیدار با چهره ماندگار همدانی و مدرس کرسی الهیات و زبان و ادب فارسی دانشگاه آزاد اسلامی همدان صورت گرفت.

دیدار رئیس دانشگاه آزاد با مدرس کرسی الهیات و زبان و ادب فارسی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان به همراه جمعی از اعضای هیئت رئیسه و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان همزمان با میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج)، به دیدار و عیادت استاد علیرضا ذکاوتی قراگزلو، یکی از استادان پیشکسوت همدانی و از چهره‌های ماندگار این استان رفتند.

این دیدار در راستای تکریم از پیشکسوتان علمی دانشگاه صورت گرفت، استاد ذکاوتی چندی است که به علت کسالت در منزل به استراحت می‌پردازند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان در این بازدید ضمن جویا شدن از حال استاد، از درگاه حضرت حق برای بهبودی و تندرستی این استاد آرزو کرد.

علیرضا رضایی در حاشیه این بازدید با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی استاد ذکاوتی طی سالیان طولانی پیش و پس از انقلاب افزود: در عرصه‌ آموزش عالی، پژوهش و فعالیت‌های پژوهشی امری محوری است و باید سهم پژوهش به اندازه مسائل آموزشی ادا شود.

وی افزود: کارنامه پژوهشی استاد ذکاوتی بسیار پربار است و وی در کنار پرورش نیروی انسانی متخصص و متعهد، اهتمام جدی به کارهای پژوهشی و تحقیقاتی داشته‌ که این امر مایه‌ مباهات دانشگاه آزاد اسلامی و موجب افتخار مجموعه علمی در سطح استان همدان است.

استاد علیرضا ذکاوتی نویسنده و پژوهشگر ایرانی که از شاگردان مرحوم آخوند ملاعلی معصومی همدانی و زاده‌ شهر همدان به سال 1322 است.

 در دو دهه پس از انقلاب نقدهای بسیاری بر آثار کلاسیک ایران نوشته، تحقیق و ترجمه کرده و در در هر دو رشته ادبیات ابداعی و ادبیات تحقیقی و نیر ترجمه از عربی به فارسی آثار متعددی پدید آورده است.

کتاب‌هایی چون «عرفانیات»، «عمر خیام» و «ترجمه تمدن اسلامی در قرن چهارم و پنجم» از آثار اوست.

وی جزء هیئت مولفان دایرﺓالمعارف تشیع بوده و با بنیاد دایرﺓالمعارف اسلامی و دانشنامه جهان اسلام همکاری مداوم دارد.

ذکاوتی قراگوزلو مقاله‌های بسیار زیادی در حوزه فرهنگ و دین دارد که از جمله می‌توان به مواردی همچون، سیری در مقدمه استاد عباس اقبال آشتیانی بر ترجمه و شرح مثنوی نیکلسون، پرسش‌های فلسفی ابوحیان توحیدی از ابن مسکویه، عبدالحسین زرین کوب فرهنگ شناس بزرگ ایران، کیمیای سعادت از دیدگاه تاریخ اجتماعی اشاره کرد.

کتاب‌های ایشان در سال‌های 1363 و 1385 کتاب برتر سال شناخته شده است.

انتهای پیام/89003/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول