اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط اداره کل استاندارد خوزستان صورت پذیرفت

آغاز آزمون دوره‌ای وسایل توزین و سنجش در کلانشهر اهواز

کارشناس مسئول اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد خوزستان گفت: آزمون دوره‌ای وسایل توزین و سنجش همه صنوف شهر اهواز از خردادماه سال‌جاری آغاز شده است.

آغاز آزمون دوره‌ای وسایل توزین و سنجش در کلانشهر اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد خوزستان، رمضان پیرمرادی اظهار کرد: با استناد به فصل ششم از ضوابط اجرایی و مقررات اوزان، مقیاس‌ها و وسایل سنجش موضوع بند هفت ماده 20 قانون اصلاح قوانین و مقررات مصوب سال 75 و مواد 22،23 و 24 در شرح وظایف دارندگان اوزان و مقیاس‌ها و وسایل سنجش، باید هر وسیله سنجش حداقل یک بار در سال مورد ارزیابی صحت عملکرد که آزمون نامیده می‌شود قرار گیرد که این مهم توسط کارشناسان سازمان ملی استاندارد ایران و یا شرکت‌های مجری تائید صلاحیت شده به نیابت از این سازمان صورت می‌پذیرد.

وی افزود: آزمون دوره‌ای وسایل توزین و سنجش همه صنوف شهر اهواز توسط شرکت همکار تائید صلاحیت شده از خردادماه سال‌جاری آغاز شده است.

کارشناس مسئول اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد خوزستان تصریح کرد: وسایل توزین و سنجشی که الزامات اندازه شناسی را برآورده کنند و از صحت کار مناسبی برخوردار باشند برچسب آزمون دوره‌ای سال 1392 بر روی آن‌ها نصب خواهد شد و آن تعداد از وسایلی که مردود و نیازمند اصلاح و تعمیر باشند، به صاحبان آن‌ها مهلت معین برای اصلاح و تعمیر و یا جایگزینی وسیله تا زمان انجام آزمون مجدد داده خواهد شد.

وی ادامه داد: در ضمن ترازوهایی که غیرقانونی تشخیص داده شوند ضمن عدم دریافت برچسب باید از گردش استفاده خارج گردند و در صورت مشاهده استفاده از ترازوی فاقد برچسب و یا دارای ایراد، با صاحبان آنها برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

پیرمرادی از همکاری صمیمانه مجامع امور صنفی توزیعی،خدماتی، مجمع امور صنفی تولیدی و خدمات فنی، اتحادیه‌های تابعه آن‌ها، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان و کسبه محترم اهواز تشکر کرد و خواستار همکاری بیشتر پیشه‌وران صنوف مختلف شد.

وی از مردم فهیم و آگاه خوزستان خواست در هنگام خرید هرگونه کالا از صحت و کالیبره بودن ترازوی مورد استفاده از طریق توجه به برچسب استاندارد ترازو و تاریخ اعتبار آن اطمینان حاصل کرده و در صورت مشاهده موارد تخلف مراتب را از طریق خط ارتباط مردمی 1517 به این اداره کل اطلاع رسانی دهند.

انتهای پیام/72001/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول