اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور کرمان:

نقش سازمان‌های کرمان در 50 تصادف مشخص شد

رئیس پلیس راهور شهر کرمان گفت: طی سال گذشته نقش سازمان‌ها در 50 مورد از تصادفات فوتی و جرحی در شهر کرمان را مشخص کردیم.

نقش سازمان‌های کرمان در 50 تصادف مشخص شد

یوسف نجفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: طی سال گذشته نقش سازمان‌ها در 50 مورد از تصادفات فوتی و جرحی در شهر کرمان را مشخص کردیم و سازمان‌هایی که در زمینه عمرانی در سطح شهر فعال هستند، بیشترین سهم را در وقوع تصادفات دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سهم سازمان‌ها در وقوع تصادفات مورد کار کارشناسی قرار می‌گیرد، بسیاری از سازمان‌ها ایمن‌سازی در فعالیت‌های عمرانی را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

رئیس پلیس راهور مرکز استان کرمان با اشاره به اینکه بسیاری از تلفات رانندگی به‌علت ایمنی پایین وسایل نقلیه روی می‌دهد، اذعان داشت: در این زمینه به صورت کشوری اقداماتی مانند عدم شماره‌گذاری خودروهای فاقد ایمنی لازم صورت می‌گیرد.

نجفی خاطر نشان کرد: همچنین توسعه سیستم حمل و نقل عمومی موجب کاهش ترافیک و آلودگی می‌شود و افزایش ایمنی را به همراه دارد و یکی از خواسته‌های مهم ما ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی در کرمان است که از جمله درخواست‌های مردمی است. تاکسی‌ها در شهر کرمان هم ایستگاه‌های مناسبی ندارند و در این زمینه باید اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس پلیس راهور مرکز استان کرمان با اشاره به اینکه سرعت عمل تیم‌های امداد و نجات در صحنه تصادف موجب کاهش تلفات می‌شود، عنوان کرد: طی سال‌های اخیر سرعت حضور نیروهای هلال احمر، اورژانس و آتش‌نشانی در حوادث بهتر شده است.

نجفی با بیان اینکه پلیس باید طی 15 دقیقه در صحنه تصادفات شهری حاضر باشد، عنوان کرد: در بیشتر تصادفات شهر کرمان این میزان رعایت می‌شود، اما در مواردی هم به علت ترافیک، راه‌بندان و همزمانی چند تصادف از زمان استاندارد عقب بوده‌ایم.

وی خروج خودروهای فرسوده از چرخه حمل و نقل را یکی از ضروریات دانست و افزود: بسیاری از تصادفات توسط این خودروها ایجاد می‌شود. با توجه به اینکه رفاه نسبی در شهر کرمان وجود دارد، کرمانی‌ها ماشین‌های خوبی را سوار می‌شوند و مشکل چندانی در زمینه خودروهای فرسوده در این شهر نداریم.

انتهای پیام/80019/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول