اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

کتاب نویسندگان رفسنجان رونمایی شد

کتاب نویسندگان رفسنجانی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

کتاب نویسندگان رفسنجان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، عصر امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و در آیین افتتاح نمایشگاه بزرگ کتاب رفسنجان از کتاب نویسندگان رفسنجانی رونمایی شد.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این آیین، برپایی نمایشگاه کتاب در رفسنجان را رویداد فرهنگی در این شهرستان فرهنگی خواند و اظهار داشت: کتاب پیوند فرهنگ‌ها و ارزش‌ها است.

احمد سعیدی تصریح کرد: کتاب گنجینه نفیس دانستنی‌ها است و برای آنکه راهی روشن بپیمائیم، باید با کتاب مأنوس شویم.

وی افزود:‌ کرمان جزو پنج استان‌‌ کشور است که در حوزه کتاب جایگاه خاص و خوبی دارد و پنج استان در کشور اقدام به صدور مجوز کتاب در کشور می‌کنند که کرمان یکی از آنها است.

سعیدی خاطر ‌نشان کرد: از سال 89 تا 90 بیش از یک میلیون و 75 هزار نسخه در کرمان انتشار داشتیم و تعداد 600 عنوان کتاب صرفا در استان به چاپ رسیده است.

وی بیان داشت: یک هزار و 200 عنوان کتاب بررسی که حدود یک هزار و 50 مورد مجوز صدور چاپ دریافت کرده‌اند.

سعیدی با اشاره به اینکه 19 ناشر مجوز انتشار گرفته‌اند، اذعان داشت: با داشتن 40 ناشر در استان می‌توان گفت، 50 درصد ناشران ما مجوز‌های خود را در دوران وزارت سیدمحمد حسینی دریافت کرده‌اند.

وی به برپایی هفت نمایشگاه بزرگ در مرکز استان و شهرستان‌ها اشاره و عنوان کرد: بیش از 90 میلیارد ریال در این نمایشگاه‌ها فروش داشتیم.

سعیدی متذکر شد: تاکنون حدود 85 نمایشگاه کوچک کتاب در شهرستان‌ها برپا شده است.

وی بیان داشت: طی سال 90 تعداد نمایشگاه‌ها در بخش‌ها با محوریت مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی با تخفیف بیش از 40 درصد در نوع خود بی‌نظیر و کم‌نظیر است.

این مقام مسئول به 315 کتابخانه عمومی با بیش از یک میلیون و 800 هزار جلد کتاب در استان اشاره و عنوان کرد: به نسبت متوسط کشوری در این زمینه در جایگاه خوبی قرار داریم و کتابخانه‌های اداری و دانشگاهی نیز با بیش از یک میلیون جلد کتاب آمار کتاب را برابر جمعیت می‌کند و در این زمینه هم جایگاه شایسته‌ای دارا هستیم.

سعیدی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب بم در ماه گذشته، افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال جاری دو نمایشگاه دیگر در مرکز و جنوب استان کرمان برگزار می‌شود.

وی گفت: در این دوره با توجهات خاص وزیر فرهنگ گام‌های مؤثری در حوزه فرهنگ برداشته شد و همکاری و همراهی شرکت مس سرچشمه بسیار خوب بود و امیدواریم استمرار داشته باشد.

انتهای پیام/80016/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول