اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

نمایشگاه بزرگ کتاب رفسنجان افتتاح شد

نمایشگاه بزرگ کتاب رفسنجان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل حسینیه ثارالله این شهرستان افتتاح شد.

نمایشگاه بزرگ کتاب رفسنجان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، عصر امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی نمایشگاه بزرگ کتاب رفسنجان در محل حسینیه ثارالله این شهر افتتاح شد.

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین نامگذاری پنجم تا پانزدهم شعبان را به عنوان دهه مهدویت کاری بسیار ارزشمند خواند و اظهار داشت: در کنار دهه‌های عزاداری که مردم اقامه عزا می‌کنند این دهه نیز می‌تواند برای مردم سرشار از شادمانی و سرور باشد.

وی تصریح کرد: مهم‌تر از شادمانی معرفت و آگاهی داشتن مردم نسبت به امام مهدی (ع) و فراهم کردن زمینه‌های ظهور آن حضرت است که باید در سراسر جهان باشد.

حسینی با اشاره به اهمیت کتاب افزود: در دانشگاه‌ها و همه مراکز باید بحث‌های جدی در مورد کتاب صورت گیرد، زیرا می‌توان با کتاب زمینه‌های انتظار واقعی را نیز فراهم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: در مباحث اجتماعی و فرهنگی مشاهده می‌شود که عده‌ای از مسیر اصلی فاصله گرفته‌اند و این امر به خاطر عدم معرفت و آگاهی نسبت به این مهم است.

وی خاطر‌ نشان کرد: منتظر واقعی کسی است که فعال باشد، لذا رسالت خطیری بر عهده ناشران و مؤلفان است که در این زمینه کوشا باشند و زمینه را برای جهانیان فراهم کنند.

حسینی گفت: معرفت عمیق برای انتظار فرج لازمه ظهور است و این مهم با پیوند دینی مردم به وجود می‌آید.

وی با اشاره به مشکلات موجود در یک سال گذشته ابراز داشت: قبل از اعمال تحریم‌ها علیه ایران، پروژه‌ها و برنامه‌های خوبی در کشور در حال اجرا بود و تحریم‌ها موجب وقفه انداختن در بسیاری از کارها شد، اما نگاه‌ها نباید تنها به بحث‌های اقتصادی باشد، زیرا اگر به فرهنگ کم توجهی شود، اقتصاد درست نمی‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کارهای عظیم فرهنگی در سطح کشور و استان کرمان اشاره کرد و افزود: دو مجموعه فرهنگی در شهرستان رفسنجان در حال اجرا است و امیدواریم با سرعت بیشتری به زودی به پایان برسد.

وی عنوان کرد: از این جمله سالن فرهنگی با ظرفیت 450 نفر که در فضایی بالغ بر 3 هزار متر مربع است و یک سالن چند منظوره از کارهای بزرگ و در حال حاضر این شهرستان است و مجتمع فرهنگی انار با 2 هزار و 500 متر مربع زیربنا در حال تکمیل است.

حسینی اظهار داشت: برپایی نمایشگاه‌های مختلف در داخل و خارج از کشور می‌تواند کمک زیادی به شناخت کشور ما در زمینه چاپ و تالیف کتاب داشته باشد و این حضور ما در جهان باید همواره پررنگ باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اذعان داشت: در استان کرمان استعدادهای فراوانی در تمام شهرستان‌ها وجود دارد و نویسندگان شهرستانی ما در کشور مطرح هستند و این مهم باید تقویت شود.

انتهای پیام/80016/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول