اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«ولید المعلم» در نشستی خبری تأکید کرد

برای تشکیل دولت مشارکت ملی به ژنو ۲ می‌رویم/ درگیری‌های صیدا از نتایج نشست دوحه است

وزیر خارجه سوریه در نشستی خبری تأکید کرد که دمشق با جدیت برای تشکیل دولت مشارکت ملی در کنفرانس ژنو ۲ حضور خواهد داشت.

برای تشکیل دولت مشارکت ملی به ژنو ۲ می‌رویم/ درگیری‌های صیدا از نتایج نشست دوحه است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «روسیا الیوم»، «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه در نشستی خبری تأکید کرد که در کنفرانس ژنو 2 با قدرت و جدیت حضور خواهد داشت و مشارکت در این کنفرانس به معنای واگذاری قدرت به طرف دیگر نیست.

وزیر خارجه سوریه گفت: دمشق ایده‌ها و راهکارهایی که از خارج ارائه می‌شوند را نخواهد پذیرفت و برای تشکیل دولت مشارکت ملی به ژنو2 خواهد رفت.

المعلم افزود: برای واگذاری قدرت به طرف دیگر به کنفرانس ژنو 2 نخواهیم رفت و به کسانی که چنین توهمی دارند توصیه می‌کنیم به ژنو نیایند.

وی همچنین تأکید کرد که تعادل توطئه گران علیه سوریه بعد از پیروزی‌های اخیر ارتش سوری دچار اختلال شده است و واکنش جهان به این پیروزی ها نشان داد که پیروزی در نبرد القصیر از اهمیت استراتژیک بسزایی برخوردار بوده است.

وی در واکنش به ادعای واشنگتن برای وجود سلاح شیمیایی در سوریه تأکید کرد که دمشق هرگز نگفته که سلاح شیمیایی دارد در حالی که اسناد و مدارکی داریم که نشان می‌دهد تروریست‌ها در خان العسل حلب از گاز سارین استفاده کرده اند و این مدارک را به سازمان ملل و دوستانمان در روسیه ارائه داده‌ایم در حالی که گزارش‌هایی که اوباما بر آنها تکیه می‌کند ساختگی است.

المعلم تأکید کرد که همه گزارش ها نشان می‌دهد که کنترل بخش اصلی نظامی معارضان در دست جبهه النصره است و گروهی از ارتش آزاد به این گروهک پیوسته اند به این ترتیب سلاحی که به معارضان سوری داده خواهد شد به دست جبهه النصره خواهد افتاد.

وی با اشاره به تصمیم گروه دوستان سوریه در نشست دوحه برای تسلیح معارضان گفت: تصمیمی که در دوحه گرفته شد بسیار خطرناک است زیرا هدف این اقدام ادامه بحران سوریه و تشویق به خشونت و تروریسم است و تسلیح معارضان تعداد بیشتری از مردم سوریه را به کام مرگ خواهد فرستاد و کنفرانس ژنو 2 را نیز با چالش روبرو خواهد کرد اما خیال ایجاد موازنه قدرت میان ارتش و تروریست‌ها خیالی خام است.

المعلم ابراز امیدواری کرد که مسکو و واشنگتن به عنوان حامیان اصلی برگزاری کنفرانس ژنو 2 تلاش کنند تا فضای مناسب برای برگزاری این نشست فراهم شود.

وی همچنین اعلام کرد که دمشق نامه‌ای درباره نقش اسرائیل در تسهیل روند عبور و مرور گروه‌های تروریستی به سوریه و ارتباط تل آویو با این گروه‌ها به شورای امنیت ارسال کرده است و سوریه به هرگونه تجاوز در منطقه جولان پاسخ خواهد داد.

المعلم گفت: کسانی که به دنبال فرصتی برای برپایی دولت خلافتی در سوریه هستند به سوریه اکتفا نخواهند کرد و کاری که ما انجام می‌دهیم در واقع دفاع از لبنان، اردن و عراق است.

وی با اشاره به اتفاقات دو روز گذشته در لبنان و درگیری عناصر شیخ سلفی الاسیر با ارتش لبنان در شهر صیدا گفت: اقدامات مجرمانه و تروریستی که در صیدای لبنان علیه ارتش این کشور صورت گرفته از دستاوردها و پیامدهای نشست دوستان سوریه در دوحه و تصمیم برای تسلیح معارضان است.

وزیر خارجه سوریه در پاسخ به سوالی درباره وجود نیروهای خارجی در این کشور گفت: هیچ نیروی خارجی در کنار ارتش سوریه حضور ندارد و عناصر خارجی تنها در میان صفوف جبهه النصره حضور دارند.

وی با اشاره به موضع اخیر «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر برای قطع ارتباط دیپلماتیک با دمشق، این اقدام را غیر منتظره خواند و تأکید کرد که تماس‌هایی در این زمینه میان وزارت خارجه سوریه و مصر برقرار است.

المعلم همچنین از موضع «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور تقدیر کرد و با اشاره به نقش تهران در قبال تحولات سوریه افزود: ملت سوریه هرگز فراموش نخواهد کرد که ایران در بحران سوریه در کنار این کشور ایستاده است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول