اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نشست دوحه شکست خورد/ تسلیح معارضان از مدت‌ها قبل آغاز شده بود

کارشناسان مسائل خاورمیانه تاکید کردند نشست دوحه شکست خورده است و تسلیح مخالفان سوری از مدت‌ها قبل آغاز شده است.

نشست دوحه شکست خورد/ تسلیح معارضان از مدت‌ها قبل آغاز شده بود

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری فارس به نقل از روسیا الیوم، همزمان با پایان نشست موسوم به دوستان سوریه در دوحه و توافق اولیه درباره تسلیح مخالفان دولت دمشق، کارشناسان به ابراز نظر درباره این مسئله پرداختند.

نشست دوستان سوریه در دوحه شکست خورد

رضوان زیاده مدیر مرکز تحقیقات سیاسی و استراتژیک سوریه در این باره تاکید کرد که بیانیه نشست دوحه به خوبی نشان می‌دهد که کشورهای حاضر درباره تسلیح معارضان دچار اختلاف هستند.

وی افزود: وقتی گفته می‌شود که هر کشوری حق دارد که معارضان را مسلح کند در واقع نشان از نبود توافق اعضاء درباره حمایت تسلیحاتی از معارضان سوری است.

مدیر مرکز تحقیقات سیاسی و استراتژیک ابراز داشت که تصمیمات در نشست دوحه عملی نیست و انتظارات از این نشست همچون یک بیانیه واحد و محکم از میان کشورهای ( به اصطلاح) دوست سوریه صادر نشد.

تسلیح معارضان چیزی را تغییر نمی‌دهد و تنها سوریه را ویران می‌کند

وفیق ابراهیم کارشناس مسائل استراتژیک هم با اشاره به اینکه تسلیح معارضان چیزی را تغییر نمی‌دهد و تنها سوریه را نابود می‌کند، تاکید کرد که کشورهای عربی و غربی از مدت‌ها قبل مسلح کردن تروریست‌ها را آغاز کرده‌اند به عنوان نمونه قطر اعلام کرد که 4 میلیارد دلار در این زمینه هزینه کرده که بخش اصلی آن برای اسلحه بوده است.

ابراهیم با اشاره به اینکه تمام سلاح‌های پخش شده در سوریه از پول کشورهای حاشیه خلیج فارس تهیه شده افزود: مسئله خطرناک‌ این است که آمریکا امروز در حال آموزش به تروریست‌ها است و به این تروریست‌ها چگونگی استفاده از سلاح‌های مدرن را آموزش می‌دهد.

روز گذشته روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که ماموران آمریکایی از یک سال قبل در حال آموزش به تروریست‌های سوریه‌ای برای استفاده از سلاح‌های مدرن است.

وفیق با شاره به اینکه مسلح کردن تاثیری در عرصه میدانی ندارد، افزود: این رفتار آمریکا در راستای ایجاد آشوب فراگیر و تخریب حکومت دمشق است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول