اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مسکو معارضان سوری را علت تاخیر در برگزاری کنفرانس ژنو دانست

وزیر خارجه روسیه با انتقاد از مواضع آمریکا در حمایت از گروه‌های مخالف مسلح در سوریه که مرتکب جنایات جنگی شده‌اند، یادآور شد: بعلت کارشکنی مخالفان، مشخص نیست که کنفرانس ژنو-2 در ماه جولای هم برگزار شود.

مسکو معارضان سوری را علت تاخیر در برگزاری کنفرانس ژنو دانست

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که به دلیل کارشکنی مخالفان سوری هنوز نمی‌داند که آیا امکان آن وجود دارد تا در ماه جولای سال جاری کنفرانس بین‌المللی در مورد سوریه برگزار شود یا نه.

لاوروف که برای دیداری رسمی به آرژانتین سفر کرده، امروز، سه شنبه در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی آمریکایی «سی بی اس» (CBS) در پاسخ به سئوالی در مورد زمان برگزاری کنرانس ژنو-2 گفت: من نمی‌دانم، شما بهتر است این سئوال را از جان کری (وزیر امور خارجه آمریکا) و همتایان اروپایی وی بپرسید. برای اینکه ما قول دادیم که شرکت نماینده دولت سوریه در کنفرانس بین‌المللی را تضمین کنیم که آنها نیز با این مسئله موافقت کرده‌اند.

وزیر خارجه روسیه افزود: طرف آمریکایی مسئول متقاعد کردن گروه‌های مخالف در سوریه برای شرکت بدون پیش شرط آنها در این نشست را برعهده داشت.

به گفته لاوروف، اگر برگزاری کنفرانس سوریه در ماه جولای میسر نشود، این مسئله تنها به دلیل مشکلاتی که مخالفان سوری در این راستا بوجود آورده‌اند.  

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین ضمن انتقاد از مواضع دولت آمریکا در مورد حمایت از مخالفان سوری تاکید کرد که جنایات جنگی که در سوریه رخ می‌دهند، باید مورد بررسی و پیگرد دقیق قرار بگیرند. البته در ابتدا لازم است تا خونریزی‌ها در این کشور متوقف شوند.

لاوروف گفت: من تصور می‌کنم که علائم زیادی وجود دارد که گویای وقوع جنایات جنگی در سوریه است و لازم است این مسائل مورد رسیدگی دقیق بین‌المللی قرار بگیرند. 

وی افزود: افرادی که در مقابل ارتش سوریه می‌جنگندند، به خوبی تجهیز نظامی شده‌اند. برای مثال در نبردهای القیصر، گروه‌های مخالف حتی از سلاح‌های سنگینی مانند تیربار و سامانه ضدهوایی استفاده کردند.

وزیر امور خارجه روسیه در عین حال در پاسخ به سئوال دیگری یادآور شد که در اصل تفاوت زیادی در برخورد راهبردی روسیه و آمریکا در قبال مناقشه سوریه وجود ندارد.

وی توضیح داد: من فکر نمی‌کنم که بین ما (روسیه و آمریکا) در برخورد راهبردی با مناقشه داخلی در سوریه و یا شرایط مشابه در هر کشور دیگری، اختلاف زیادی وجود داشته باشد. ما خواستار آن هستیم که در همه کشورهای ثبات، شکوفایی و سیستم سیاسی دموکراتیک مبتنی بر حقوق بین‌المللی وجود داشته باشد، البته ما بر این مسئله تاکید داریم که در این بین باید سنت‌ها و آداب و رسوم موجود در جوامع مختلف نیز مورد احترام شمرده و در نظر گرفته شوند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول