اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دمشق: نهایت تلاش خود را برای موفقیت کنفرانس ژنو ۲ به کار می‌گیریم

معاون وزیر خارجه سوریه درباره اظهارات وزرای خارجه بریتانیا، فرانسه و آمریکا درباره تغییر موازنه قدرت در سوریه پیش از کنفرانس ژنو ۲ گفت: این موضع کسانی است که خواهان ادامه خشونت و مرگ در سوریه است.

دمشق: نهایت تلاش خود را برای موفقیت کنفرانس ژنو ۲ به کار می‌گیریم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «لبنان24»، «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه در واکنش به اظهارات وزرای خارجه آمریکا و فرانسه و بریتانیا درباره تغییر در موازنه قدرت در سوریه پیش از کنفرانس ژنو2 گفت: این دیدگاه‌ همان افرادی است که می‌خواهند خشونت و خونریزی در سوریه ادامه پیدا کند.

مقداد افزود: موازنه را تنها مردم و رهبری سوریه از طریق گفتمان ملی و بدون دخالت خارجی تعیین می‌کنند نه از طریق کشتار و نابودی زیرا سوریه باید به راهکاری سیاسی دست یابد تا آینده سوریه را بدون وجود خشونت و خونریزی تضمین کند.

وی تأکید کرد که این‌ها همان کشورهایی هستند که پشت پرده آن چیزی هستند که در سوریه اتفاق می‌افتد و مواضع آنها خشونت را تقویت می‌کند و از لحاظ انسانی و اخلاقی رد شده است.

معاون وزیر خارجه سوریه درباره نتایج احتمالی کنفرانس ژنو 2 گفت: ما به عنوان نمایندگان سوریه با نیت مثبت به ژنو خواهیم رفت و گفت‌وگوها را برای رسیدن به راهکار مسالمت آمیز که اهداف برنامه سیاسی رئیس جمهور سوریه را نیز تضمین کند ادامه خواهیم داد زیرا اصول برنامه بشار اسد بر پایه حقوق بشر، دموکراسی، تنوع سیاسی، فکری، آزادی رسانه و قانون انتخابات مدرن پایه ریزی شده است.

وی تأکید کرد که دمشق تلاش خواهد کرد تا کنفرانس ژنو2 موفقیت آمیز باشد و امیدوار است که طرف‌های دیگر نیز با جهت گیری های مثبت در این کنفرانس شرکت کنند تا سوریه‌ای جدید و مدرن که مردم آرزوی آن را دارند ساخته شود و هدف دمشق همین است حال اگر دیگر طرف‌ها اهداف دیگری را دنبال می‌کنند مسئولیت آن را در برابر وجدان خود و مردم سوریه متحمل خواهند شد.

اخیرا کاخ سفید با ادعای استفاده از سلاح شیمیایی به وسیله حکومت در سوریه با تسلیح معارضان سوری برای تغییر موازنه قدرت در سوریه موافقت کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول