اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تربت‌حیدریه:

امام زمان(عج) تمدن عظیمی در گیتی پدید خواهند آورد

امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: با ظهور امام زمان(عج ) تمدن عظیمی در گیتی رخ می‌دهد زیرا امید به ظهور منجی و تاثیرگذاری آن در فرهنگ شیعه بسیار اهمیت دارد.

امام زمان(عج) تمدن عظیمی در گیتی پدید خواهند آورد

حجت‌الاسلام مهدی شریعتی‌تبار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت‌حیدریه اظهار کرد: امام زمان (عج) نجات‌دهنده بشر از گمراهی و رهنمای نیکی‌هاست و با ظهور آن حضرت تمدن عظیمی در گیتی رخ می‌دهد و چنان سعادتی در زمین نصیب مردمان می‌شود که عقل‌ها همه حیران می‌مانند.

وی گفت: برگزاری نیمه شعبان یکی از وظایف منتظران است که باید معیارهای دینی و اسلامی باشکوه و عظمت برگزار شود و باید تلاش کنیم که این اعیاد بزرگ را گرامی داشته و از این فرصت ناب برای ترویج معارف اهل بیت (ع) استفاده کرده و تکالیف شیعیان را در زمان غیبت برای همگان تبیین کنیم.

شریعتی‌تبار تصریح کرد: حال در اعمال خود باید بیندیشم که در قبال الطاف چنین مولایی کاری انجام دهیم همانگونه که امام هادی (ع) در کلام نورانی خویش یکی از اصلی‌‌ترین وظایف ما را در دعا برای فرج تعیین کرده‌اند و تمدن دینی واقعی با ظهور امام زمان (عج) کامل می‌شود.

وی عنوان کرد: نیمه شعبان از بزرگترین اعیاد چرا که در آن مولودی چشم به جهان گشوده است که بنیان ظلم و جور را ریشه‌کن و عدالت را به معنای واقعی کلمه در جهان مستقر می‌کند.

خطیب جمعه تربت‌حیدریه گفت: امید به ظهور منجی و تاثیرگذاری آن در فرهنگ شیعه بسیار اهمیت دارد و دشمنان نیز همواره به دنبال حمله به فرهنگ شیعی و به‌ویژه فرهنگ انتظار هستند و مبارزه با ظلم و استکبار از برکات حضور منجی بر زندگی شیعیان است پس از همه شیعیان انتظار می‌رود که برای ظهور آن حضرت زمینه‌سازی کنند و طبیعی است تا زمانی که زمانه مهیا نباشد و مردم در صحنه حضور نداشته باشند ظهور تحقق نمی‌یابد.

انتهای پیام/70003/ش‌20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول