اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی گلستان خبر داد

ورود بیش از 68 هزار گردشگر خارجی به گلستان در سال 91 / در‌‌آمدزایی 120 دلاری هر گردشگر

معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در یک سال گذشته بیش از 68 هزار گردشگر خارجی وارد استان گلستان شدند.

ورود بیش از 68 هزار گردشگر خارجی به گلستان در سال 91 / در‌‌آمدزایی 120 دلاری هر گردشگر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، احمد تجری با اشاره به هدف‌گذاری جذب 5/7 میلیون گردشگر ورودی در سال 1391 از سوی مقام عالی ریاست سازمان و تاکید ایشان به منظور تحقق این سهم، اظهار داشت: ورود این گردشگران خارجی به لحاظ اهمیت صنعت گردشگری در رشد شاخص‌های کلان اقتصادی به ویژه در زمینه اشتغالزایی و توسعه فرهنگی و اجتماعی در ابعاد منطقه‌ای و ملی استان گلستان سهم بسزایی داشته است.

وی ادامه داد: در سال 1391 بر اساس آمارگیری‌های صورت گرفته و با تشکیل ستاد ویژه جذب گردشگران خارجی در کارگروه گردشگری استان، تعداد 68 هزار و 760 گردشگر بین‌المللی از طریق مرز زمینی، هوایی، دریایی، گمرک و مرزبانی از جاذبه‌های گردشگری فرهنگی، تفریحی، مذهبی، تجاری و توانمندی‌های طبیعت‌گردی و قابلیت‌های گردشگری سلامت این استان بهره بردند.

تجری تصریح کرد: این گردشگران خارجی ورودی به استان با هدف تجارت، تفریح، مذهبی، درمانی و غیره از کشورهای ترکمنستان، ازبکستان، آلمان، لبنان، سوریه و ترکیه و چین اقدام به سفر کرده‌اند.

وی اذعان داشت: مدت اقامت این گردشگران به طور میانگین دو شب بوده که درآمد حاصل از هر نفر گردشگر خارجی که از طریق دفاتر خدمات مسافرتی استان و اسکان در هتل‌ها و واحدهای اقامتی پذیرایی در استان اقامت یافته‌اند، مبلغ 120 دلار است.

معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان اظهار امیدواری کرد در سال 1392 با برنامه‌ریزی دقیق و سیاست‌گذاری کلان کشور این رقم با حداقل 20 درصد افزایش روبه‌رو شود.

انتهای پیام/2307/ج/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول