اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس:

ارتقای مدیریت منطقه جنوب کرمان ضروری است/ دستیابی بازارهای جهانی در دستور کار است

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس، مسئله ارتقای مدیریت منطقه جنوب کرمان را یک ضرورت دانست و گفت: با توجه به نعمت‌های عظیم الهی این منطقه و بی‌تدبیری‌های حاکم بر آن باید حق آن تأمین شود.

ارتقای مدیریت منطقه جنوب کرمان ضروری است/ دستیابی بازارهای جهانی در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، فرج‌الله عارفی بعدازظهر امروز در جمع نخبگان و فعالان احزاب و گروه‌های سیاسی در این شهرستان، دولت منتخب را حاصل دعای مقام معظم رهبری دانست و اظهار داشت: ما بر خود تکلیف می‌دانیم که از منتخب مردم و دولت وی با تمام توان حمایت و پشتیبانی کنیم.

وی، مسئله ارتقای مدیریت منطقه جنوب کرمان را یک ضرورت دانست و افزود: با توجه به نعمت‌های عظیم الهی این منطقه و بی‌تدبیری‌های حاکم بر آن می‌طلبد که حق آن را تأمین کرد و با توجه به توصیه مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی به جای نفت برای اقتصاد ایران منبع عظیم درآمد باشد.

عارفی تصریح کرد: منطقه جنوب کرمان طی سال گذشته ارز زیادی وارد کشور کرد، اما با ابراز تأسف به دلیل فقدان گمرک و دستگاه‌های دیگر نتوانست، آن را ثبت و ضبط کند تا نشان دهد که این منطقه در اقتصاد ملی و مقاومتی چه نقش مؤثر و ارزنده‌ای دارد.

وی ابراز داشت: امیدواریم که دولت یازدهم به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشد تا این منابع عظیم با مدیریت صحیح در راستای رشد و تعالی اقتصاد کشور به ویژه اقتصاد مقاومتی به کار گرفته شده و موجب توسعه و پیشرفت شود.

عارفی با اشاره به اینکه دولت منتخب نیز هیچ فرد و فکر افراط‌گرایانه‌ای را نمی‌پذیرد، عنوان کرد: نخستین ضرورت برنامه‌های در دستور کار ارتقای اقتصادی منطقه است که جز با وحدت و تعامل با یکدیگر امکانپذیر نیست.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در همین راستا ده‌ها نشست با رئیس جمهور، معاون اول وی، وزرای دولت، رؤسای سازمان‌ها، کمیسیون‌های مجلس، استاندار کرمان، شرکت‌های خارجی، بخش خصوصی، بانک‌ها و ... برگزار و توانمندی‌ها و قابلیت‌های این منطقه ترسیم شد.

عارفی با اشاره به اینکه در سه بخش مجلس شورای اسلامی، بازارهای بین‌المللی و منطقه جنوب کرمان برنامه‌های خود را دنبال کردیم، بیان داشت: نخستین گامی که در مجلس برداشته شد، 170 نماینده از دولت درخواست کردند که واردات محصولات کشاورزی را ممنوع اعلام کنند.

وی اذعان داشت: سپس بحث تجمیع مأموریت‌های بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی طی هفت ماه کار مطالعاتی، هماهنگی و نشست و با تلاش‌های بی‌وقفه کمیسیون مشترک در نهایت در مجلس به عنوان یک قانون جامع که مسائل کشاورزی مورد غفلت کشور را زیرپوشش قرار می‌داد به تصویب رسید.

عارفی خاطر نشان کرد: در بخش امنیت تولیدکنندگان بخش کشاورزی نیز در گذشته مجموع اعتبار 150 میلیارد تومان بود که با تلاش و مدیریت به 700 میلیارد تومان ارتقا یافت تا مشکلات کشاورزان در این زمینه برطرف شود.

وی با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های لازم در این منطقه، اظهار داشت: مهم‌ترین کار ایجاد نهادی برای حمایت و پشتیبانی از کشاورزان و تولیدکنندگان بود که طی نشست‌های متعدد اتاق بازرگانی در شهرستان جیرفت مستقر شد.

عارفی با برشمردن مأموریت‌های این اتاق، تصریح کرد: با هدف ایجاد تشکل‌های پشتیبان تولیدکنندگان مانند انجمن‌ها و اتحادیه‌های صنفی کشاورزی، جذب سرمایه‌گذار و دستیابی به بازارهای جهانی اتاق بازرگانی در شهرستان ایجاد شد که باید با سرعت بیشتری فعالیت کند.

وی با بیان اینکه این اتاق ده‌ها نشست با کشورهای خارجی برگزار و گروه‌های متعدد تجار جیرفتی را به کشورهای خارجی از جمله چین، روسیه، اوکراین و کشورهای حاشیه خلیج فارس برای رایزنی فرستادند، افزود: در مدت زمان کوتاه نیز قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی انجام گرفته است.

عارفی، ایجاد پایانه صادراتی را یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های منطقه جنوب کرمان ذکر و عنوان کرد: پس از برگزاری چند نشست در نهایت با یک شرکت چندملیتی که متشکل از 26 کشور است، مقرر شد که کنسرسیوم ایرانی و خارجی مأمور انجام آن شود.

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: کار مطالعات این پایانه انجام و فاز اول آن طراحی شده و به مدیریت‌های جهاد کشاورزی در جیرفت و عنبرآباد ارائه شده تا مکان‌یابی لازم برای ایجاد آن که حدود 50 هکتار است، انجام گیرد.

عارفی در بحث فرودگاه نیز بیان داشت: فرودگاه شهر جیرفت تنها برای هواپیماهای کوچک استفاده می‌شد، اما برای حمل و نقل محصولات کشاورزی و صادرات آنها به بازارهای جهانی نیازمند فرودگاهی استاندارد هستیم که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی، دستیابی بازارهای جهانی را از دیگر برنامه‌های مهم در دستور کار دانست و بیان داشت: تنها در بازار چین 380 هزار تن برای محصول خرمای جیرفت ظرفیت‌یابی شده است؛ در حالی که خرمای جیرفت تنها 202 هزار تن است.

عارفی با بیان اینکه به اذعان یکی از متخصصان برجسته محصولات کشاورزی دنیا، جیرفت مرکز ثروت جهان است، خاطر نشان کرد: دنیا خریدار خرمای جیرفت است و چین و روسیه نیز اعلام کرده که این خرما با ذائقه مردم آنجا سازگار است.

وی با اشاره به اینکه با تلاش مدیریت اداره‌کل دامپزشکی جنوب کرمان چهار برابر بودجه این اداره در سال گذشته افزایش یافته است، اذعان داشت: با پیگیری‌های انجام شده حدود یک ماه گذشته این اداره از مدیریت به اداره کل ارتقا یافت.

عارفی با بیان اینکه نمایندگان پس از برگزاری نمایشگاه محصولات کشاورزی در مجلس شورای اسلامی شهرستان جیرفت را به عنوان یک منطقه توانمند و بهشت ایران شناختند، اضافه کرد: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان این نمایشگاه که آثار خوبی در بر داشت در مجلس برگزار شد.

وی تأکید کرد: دانشگاه جیرفت نیز در ابتدا تنها در قانون دانشکده کشاورزی به شمار می‌رفت که پس از رایزنی‌های فراوان به دانشگاه کشاورزی و در نهایت دانشگاه ملی جیرفت ارتقا یافت و در بودجه نیز طبق قانون اعتبار لازم برای آن تخصیص داده شد.

عارفی یادآور شد: در سال جاری نیز بحث توسعه شبکه برق روستایی در دستور کار قرار گرفته و یک‌هزار میلیارد تومان توسط مجلس به آن اختصاص داده شده است تا مشکلات مردم در این بخش برطرف شود.

وی با گرامیداشت هفته قوه قضائیه، ابراز داشت: هر شهرستان و منطقه که دارای امنیت باشد، دارای دستگاه قضایی کارآمد و ناکارآمدی آن موجب ناامنی می‌شود که مجموعه قضایی شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در راستای ایجاد امنیت زمینه آرامش در جامعه را فراهم کردند.

انتهای پیام/80001/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول