اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت فوتبال خوزستان در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس:

«ثبات» حلقه گمشده در مدیریت فوتبال ایران است/ آرزو دارم به جام جهانی صعود کنیم

رئیس هیئت فوتبال خوزستان گفت: ثبات مدیریت یکی از موارد بسار مهمی است که متاسفانه در فوتبال ما هیچ موقع وجود نداشته است.

«ثبات» حلقه گمشده در مدیریت فوتبال ایران است/ آرزو دارم به جام جهانی صعود کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، ورزش فوتبال از رشته‌های ورزشی پرطرفدار در جهان به‌ویژه در کشور ما است.

این ورزش به دلیل توجه مردم و مسئولان همیشه دستخوش مسائل مختلفی بوده؛ فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته و در هر کشوری رویکردهای مدیریتی در آن به نحوی خاص و متفاوت است.

کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست و به قول رئیس هیئت فوتبال خوزستان در این کشور، ثبات با مدیریت فوتبال قهر است.

در همین راستا و به بهانه بازی امروز تیم فوتبال ایران و کره جنوبی با اسماعیل عامری گلستانی در خصوص تشریح وضعیت فوتبال خوزستان و ناگفته‌های فوتبال استان به گفت‌وگو نشسته‌ایم که در زیر ماحصل این مصاحبه را می‌خوانید.

* فارس: نظرتان راجع به بازی امروز تیم فوتبال کشورمان مقابل کره چیست؟

* عامری گلستان: چون عاشق کشورم هستم آرزو دارم به جام جهانی صعود کنیم و امیدوارم که با پیروزی در بازی امروز جشن صعود به جام جهانی را برپا کنیم.

*فارس: از برگزاری مرحله دوم طرح آسیا ویژن در خوزستان برایمان بگویید، چه برنامه‌هایی در این زمینه دارید؟

*عامری گلستان: در سال گذشته مرحله اول آسیا ویژن را به اتمام رساندیم و امسال مرحله دوم و سال آینده مرحله سوم این طرح را در دستور کار داریم. باشگاه‌های ما در حقیقت باید یک باشگاه و 9 تیم باشند پس بر اساس طرح آسیا ویژن باید تمام سرمربیان و سرپرستان هر تیم دارای مدرک A آسیا باشند. 

* فارس: از دیگر کلاس‌های مربی گری که در دستور کار دارید بگویید؟ شرایط و ضوابط این دوره‌ها چیست؟

*عامری گلستان: برگزاری یک دوره مربی گری درجه B آسیا از 28 خردادماه در استان آغاز خواهد شد. این دوره به مدت 20 روز و با حضور 24 مربی از سراسر کشور از روز 28 خردادماه آغاز می‌شود. برگزاری کلاس‌های آموزشی در سرلوحه کار ما قرار دارد و امیدواریم که در سال جاری بتوانیم یک دوره کلاس مربیگری درجه A آسیا را نیز برگزار کنیم.

*فارس: از لیگ برتر و برنامه‌ریزی‌های استان در این زمنیه چه خبر؟ توضیحاتتان را در این مورد می‌شنویم...

*عامری گلستان: لیگ برتر استان را در فصل جاری با 16 تیم برگزار می‌کنیم. در سال گذشته لیگ برتر استان با حضور 18 تیم برگزار شد اما در سال جاری بنا داریم برای بالابردن کیفیت بیشتر مسابقات، لیگ امسال را با 16 تیم برگزار کنیم.

*فارس: فوتبال گذشته را در یک نگاه مرور کنید...

*عامری گلستان: سال گذشته حوادث شیرینی همچون آسیایی شدن فولاد، صعود استقلال خوزستان و قهرمانی تیم فوتبال بانوان برای اولین بار در کشور در فوتبال استان به وجود آمد. البته از دست دادن اسطوره‌های فوتبال کشور نظیر نوری خدایاری، ناظم گنجابپور و رضا داوودی از جمله حوادث تلخ ورزش استان بود.

*فارس: نظرتان راجع به تیم فوتبال نفت آبادان چیست؟ به نظر شما با هزینه‌های گزاف این باشگاه وضعیت تیم نفت باید امروز چنین باشد؟ شما دلایل سقوط این تیم را در چه می‌بینید؟!

*عامری گلستان: سقوط نفت آبادان به لیگ یک مایه تاسف فوتبال استان است زیرا فوتبال کشور همیشه به تکنیکی بازی کردن نفت آبادان می‌نازد اما امروز چه اتفاقی افتاده است که این تیم به لیگ یک سقوط می‌کند! به نظر من عدم ثبات مدیریت علت اصلی سقوط نفت آبادان به لیگ یک است. به جرات می‌توان گفت ثبات مدیریت یکی از موارد بسیار مهمی است که متاسفانه در فوتبال ما هیچ موقع وجود نداشته است.

*فارس: نظر شما در مورد دیگر تیم‌های لیگ چیست به نظرتان ثبات مدیریت را می‌توان در چارچوب و بدنه دیگر تیم‌های فوتبالی کشور یافت؟ و اینکه کدام تیم در این زمینه تاکنون موفق تر عمل کرده است؟

*عامری گلستان: ثبات در مدیریت نه تنها باید در فوتبال بلکه باید در تمام شئونات اداره یک سازمان وجود داشته باشد. طبیعتا وقتی که در یک تیم مربیان بسیاری جابه‌جا شوند و مدیریت‌ها تغییر کند هر تیمی که باشد ضربه می‌خورد. اگر تیم سپاهان در چند سال اخیر حرف اول را در فوتبال کشور      می‌زند به دلیل ثبات مدیریت بالا در این تیم است. این تیم در حالی که ستاره‌ای ندارد اما روند منظمی را طی کرده است. تیم فولاد خوزستان به دلیل ثبات مدیریت خوبی که در راس این تیم است یکی از بهترین سازنده‌های کشور است و در واقع یک کارخانه بازیکن سازی است.

*فارس: خود شما در زمینه کاری‌تان تا به حال وعده‌ای داده‌اید که عملی و محقق نشده باشد؟

*عامری گلستان: راه اندازی زمین چمن اختصاصی برای بانوان تنها قولی بود که به آن عمل نکردم. با وجود این که دو سال از حضورم در هیات می‌گذرد سعی کردم به تمام قول‌های خود عمل کنم اما هنوز نتوانسته‌ام یک زمین چمن اختصاصی برای بانوان راه اندازی کنم که این موضوع در دستور کار هیئت قرار دارد.

*فارس: و دیگر ... شما بگویید ما می شنویم!

*عامری گلستان: وظیفه یک هیئت برگزاری منظم مسابقات است که علاوه بر انجام این کار سعی کردیم سال به سال حاشیه‌های فوتبالی را کم کرده و به مسائل اخلاقی در فوتبال بپردازیم. توسعه و گسترش مدارس فوتبال از جمله اهداف ما در هیئت بوده است. یکی از اقداماتی که در سال گذشته انجام دادیم توسعه و گسترش مدارس فوتبال در استان بود و سعی داریم در سال جاری دید وسیعی در این خصوص داشته باشیم.

*فارس: از برنامه‌های در دستور کار هیئت فوتبال در سال جاری؟

*عامری گلستان: هیئت فوتبال استان در سال جاری برنامه‌های مختلفی دارد که برای اجرایی کردن آنها نیاز به فضای مناسب دارد. امیدواریم تربیت بدنی استان فضاهای ورزشی مورد نیاز را تهیه و بازسازی کند.

*می‌خواهم نظرتان را راجع به اخلاق مداری؛ چیزی که تقریبا می‌توان گفت کمتر به آن در ورزش به‌ویژه فوتبال بر آن ارج نهاده می‌شود بدانم!

*عامری گلستان: مسائل اخلاقی نه تنها در فوتبال بلکه باید در همه جا وجود داشته باشد و باید احترام مربی، بازیکن و داور در زمین حفظ شود. اگر امروز آقای فرکی به عنوان مربی اخلاق معرفی می‌شود به دلیل رفتار خودش بوده و هیچ کسی در این عنوان دخالتی نداشته است. همچنین تیمی که دست به تبانی می‌زند تنها به خودش مربوط است و کسی آن را مجبور نکرده که چنین کاری انجام دهند. امروز ما خوزستانی‌ها افتخار می‌کنیم که نام پرویز دهداری به عنوان برترین‌های اخلاق بر زبان‌ها وجود دارد. اما متاسفانه در کنار آن افرادی هستند که مایه تاسف ما می‌شوند! امیدواریم در وهله اول اخلاق و زیبایی‌های فوتبال بر جامعه حاکم شود و ما شاهد یک فوتبال تکنیکی و تماشاگر پسند باشیم و مسائلی از این قبیل از جامعه ما رخت بندد.

*فارس: از خواسته‌ها و مطالبات هیئت فوتبال بگویید...

*عامری گلستان: استادیوم الغدیر یک پروژه ملی است و باید از اعتبارات ملی هزینه شود اما با توجه به حضور دو تیم اهوازی فولاد و استقلال خوزستان در حال پیگیری هستیم که این ورزشگاه را برای فصل آینده راه اندازی کنیم. با توجه به آسیایی شدن فولاد خوزستان و تعدد مسابقات لیگ برتر حتما باید ورزشگاه الغدیر را آماده کنیم. در حال حاضر مشغول برطرف کردن عیوب این ورزشگاه هستیم.

*فارس: بازی امروز تیم فوتبال کشورمان مقابل کره را چطور ارزیابی می‌کنید؟!

عامری گلستان: چون عاشق کشورم هستم هیچ موقع حرف منفی       نمی‌زنم و آرزو دارم به جام جهانی صعود کنیم. امیدوارم که با پیروزی در بازی امروز جشن صعود به جام جهانی را برپا کنیم.

....................

پارسا شاکری

....................

انتهای پیام/72001/صا40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول