اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی خبر داد:

کاهش 14.8 درصدی بارندگی در استان مرکزی / لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از کاهش 14.8 درصدی بارندگی طی سال زراعی گذشته در استان خبر داد.

کاهش 14.8 درصدی بارندگی در استان مرکزی / لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک عبدالرضا خلیلی در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب اظهار داشت: با تلاش‌‌های صورت گرفته در سال گذشته دو هزار و 200 انشعاب غیر مجاز آب به مجاز تبدیل شده و تلاش داریم سایر انشعابات غیر مجاز را نیز به مجاز تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین در حال حاضر یک هزار انشعاب غیر مجاز آب در استان شناسایی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در ادامه با اشاره به میزان بارندگی استان طی سال زراعی گذشته گفت: از ابتدای مهر ماه سال 91 تا امروز میزان بارندگی 14.8 درصد نسبت به پیش‌بینی‌ها کاهش داشته که شهرستان اراک با 27.9 میلی‌متر کم‌ترین میزان بارش را داشته است.

خلیلی گفت: 70 درصد بارندگی‌‌ها مربوط به ریزش برف است، که متاسفانه به دلیل گرم شدن کره زمین ارتفاع بارش برف 150 متر بالا‌تر رفته است که این مسئله موجب کاهش میزان بارش برف شده است.

وی با اشاره به آغاز فصل گرما و افزایش میزان مصرف آب بیان کرد: افزایش مصرف آب در فصل گرما یک امر طبیعی است، و همین مسئله اهمیت صرفه جویی در مصرف آب را صد چندان می‌کند که باید شهروندان به این مهم توجه کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی بر لزوم بهینه‌سازی مصرف آب تاکید کرد و افزود: در امر بهینه‌سازی مصرف آب به همان اندازه که مردم مسئول هستند، مدیران و مسئولان نیز باید فرهنگ‌سازی کرده و بسترها را فراهم سازند.

خلیلی گفت: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در افزایش سطح آگاهی شهروندان دارند و می‌توانند با اطلاع‌رسانی زمینه بهینه‌سازی مصرف آب را فراهم سازند که خوشبختانه طی سال‌های اخیر به دلیل تعامل بسیار خوب رسانه‌ها با این شرکت شاهد کاهش شش درصدی در مصرف آب در سطح استان بودیم.

وی متوسط پرت آب در کشور را 30 درصد عنوان کرد و گفت: این میزان هم اکنون در استان مرکزی 23 درصد است  که باید گفت میزان واقعی پرت آب در استان 9 درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به اینکه به طور متوسط هر نفر در این استان در هر شبانه روز 230 لیتر آب مصرف می کند، ابراز داشت:  قیمت تمام شده هر لیتر آب در این استان پنج هزار و 500 ریال است در حالی که آب بهای پرداختی مردم در هر لیتر دو هزار و 430 ریال محاسبه می‌شود.

انتهای پیام/87002/ک30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول