اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه همدان:

چارچوب مشخصی از حجاب در کشور ارائه شود

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: هر دولتی که سرکار آمد، یک برداشتی از حجاب را ارائه داد که باید در این راستا چارچوب مشخصی از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به همه استان‌ها ارائه شود.

چارچوب مشخصی از حجاب در کشور ارائه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی استان همدان بر ضرورت ترویج فرهنگ حجاب در جامعه تأکید کرد و افزود: متأسفانه یکی از اشکالات ما در جامعه این است که هر دولتی که سر کار آمد، یک برداشتی از حجاب را ارائه داد که معلوم نیست که با اسلام و نظام مطابق است.

وی تصریح کرد: یکی از راهکارهایی که در این راستا مطلوب است، اینکه چارچوب منظمی از حجاب از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور ارائه شود تا استان‌ها نیز بدانند از چه راهکارهایی باید در مسئله حجاب استفاده کنند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با تأکید بر اینکه جامعه نیازمند تعیین چارچوب مناسبی برای حجاب است، اظهار کرد: اگر بتوانیم در زمینه حجاب الگوهایی را به جامعه ارائه کنیم، زنان و مردان با شناخت حجاب می‌توانند در این زمینه گام بردارند.

وی یادآور شد: در حال حاضر مردم نیز سرگردانند و حد و حدود مشخصی را از حجاب نمی‌شناسند به طوری که نمی‌دانند جز چادر و مقنعه از چه پوشش دیگری می‌توانند استفاده کنند.

ابوحمزه با اشاره به اینکه استان‌ها نیز از مرکز کشور الگوبرداری می‌کنند، بیان داشت: حجاب مسئله‌ای است که باید در مرکز کشور به این مهم توجه شود تا بتوانیم در مجموع الگوی مناسبی از حجاب را به جامعه القا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 19 جلسه شورای فرهنگ عمومی داشته‌ایم، اظهار کرد: از این تعداد 17 جلسه شورای فرهنگ عمومی و دو جلسه تخصصی در زمینه شورای فرهنگ عمومی است.

خسرو بیات بیان داشت: در دو جلسه تخصصی فرهنگ عمومی شش مصوبه داشتیم که قرار شد از ظرفیت هر کمیته برای اجرای مصوبات استفاده شود.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: در مجموع کمیته‌های شش‌گانه 20 جلسه با 60 مصوبه  داشته‌اند که برای اجرایی شدن مصوبات آنها به معاونت سیاسی ـ امنیتی ابلاغ می‌شود و ارشاد نیز پیگیر اجرایی شدن آن است.

انتهای پیام/89003/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول