اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان ‌رضوی خبر داد

تسهیل تردد مسافران با افتتاح بخشی از بزرگراه مشهد - فریمان

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان ‌رضوی از تسهیل در تردد مسافران با افتتاح بخشی از قطعه سوم بزرگراه مشهد - فریمان به طول 12 کیلومتر خبر داد.

تسهیل تردد مسافران با افتتاح بخشی از بزرگراه مشهد - فریمان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا قلندر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با افتتاح پروژه قطعه سوم بزرگراه مشهد -فریمان علاوه بر امکان استفاده خودروهای عبوری از این محور ترانزیتی و 20 کیلومتر از آزادراه مشهد - باغچه، کاهش ترافیک ورودی محور مشهد - فریمان و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه نیز ایجاد می‌شود.

وی افزود: همچنین ترافیک بالای بزرگراه مشهد - فریمان، کاهش خطر بروز سوانح در این محور به ویژه در راستای کاهش تردد در مسیر بهشت رضا(ع) و حذف منطقه پرترافیک و خطرآفرین تپه سلام در این مسیر از دیگر مزایای افتتاح این بزرگراه است.

این مسئول با بیان اینکه احداث باند دوم محور مشهد - فریمان حدفاصل مشهد - تپه سلام در حال اجراست، گفت: در حال حاضر نیز با اتصال محور فریمان به آزادراه مشهد - باغچه ظرفیت ترافیکی بزرگراه مشهد - فریمان افزایش یافته و خودروهایی که قصد عزیمت به شهرستان‌های فریمان، تربت‌جام، تایباد و پایانه مرزی دوغارون را دارند، می‌توانند با تردد از مسیر آزادراه مشهد باغچه به محور فریمان وارد شوند که این امر سبب کاهش طول مدت ترانزیت کالا و مسافر می‌شود.

قلندر خاطرنشان کرد: از دیگر مزایای افتتاح قطعه جدید مشهد - فریمان دسترسی به آزادراه کنارگذر شمالی و بزرگراه مشهد، چناران، قوچان است که به این طریق تردد خودروهای ترانزیتی بین دو محور ترانزیتی مشهد، فریمان، تربت‌جام، دوغارون و

مشهد - قوچان برای اتصال سه پایانه مرزی دوغارون، باجگیران و لطف‌آباد تسهیل شده و از تردد این خودروها در محدوده شهری پیشگیری می‌شود.

وی در ارتباط با پروژه قطعه سوم باند دوم بزرگراه مشهد - فریمان گفت: این پروژه قسمتی از طرح ملی احداث باند دوم بزرگراه مشهد، فریمان، تربت جام، تایباد و دوغارون است که بزرگراه مذکور به طول 235 کیلومتر یکی از مهم‌ترین محورهای شریانی و ترانزیت شرق کشور بوده که نقش بسزایی در ترانزیت کالا به کشور افغانستان از طریق پایانه دوغارون را داراست.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی افزود: این قطعه به طول 12 کیلومتر و با هزینه 61 میلیارد ریال 30 خردادماه طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/70003/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول