اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه خبر داد

پیشرفت 85 درصدی بزرگراه قروه - همدان

فرماندار قروه از پیشرفت 85 درصدی بزرگراه قروه - همدان در حدفاصل قروه تا داشبلاغ خبر داد.

پیشرفت 85 درصدی بزرگراه قروه - همدان

محمدرسول شیخی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار کرد: طرح یاد شده نیمه نخست تیرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه طول کل این طرح، 33.5 کیلومتر است، گفت: تاکنون نزدیک به 7 کیلومتر از این مسیر زیر بار ترافیک قرار گرفته است و تردد در آن جریان دارد.

فرماندار قروه با اشاره به تکمیل 10.5 کیلومتر دیگر از این مسیر گفت: این قطعه هم‌اکنون در مرحله نصب علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی است.

شیخی‌زاده تصریح کرد: بیش از 5 کیلومتر از این مسیر هم در مرحله قیرپاشی برای اجرای آسفالت است که با اتمام آن بخشی از بزرگراه در حدفاصل داشبلاغ تا سه راهی ناظم‌آباد به طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: بیش از 13 کیلومتر باقیمانده از سه راهی ناظم‌آباد تا قروه نیز در دست اجراست.

شیخی‌زاده اعتبار تخصیصی این طرح را 139 میلیارد ریال اعلام کرد.

وی با اشاره به مزایای اجرای این طرح گفت: سالانه بیش از یک میلیون تن بار و 600 هزار مسافر در شهرستان قروه جا به جا می‌شود که بخش عمده‌ای از بار ترافیکی در این مسیر وجود دارد و با بهره‌برداری از آن شاهد افزایش سرعت حمل و نقل، کوتاهی مسیر و نیز کاهش چشمگیر حوادث و سوانح جاده‌ای در شهرستان خواهیم بود.

گفتنی است؛ طرح احداث بزرگراه قروه به همدان که عملیات اجرایی آن از سال 1382 آغاز شده در دوره‌های مختلف شاهد رکود در عملیات اجرایی بوده است، اما در دولت دهم با سفر مسئولان وزارت راه و شهرسازی و نیز سفر معاون اول ریاست جمهوری به قروه، روند اجرای آن شتاب گرفت و بنا بر اعلام مسئولان اوایل تابستان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مسیر یاد شده به دلیل حجم بالای ترافیک یکی از حادثه‌خیزترین محورهای مواصلاتی کردستان است که همه ساله عده بسیاری از هموطنانمان جان خود را بر اثر حوادث و سوانح رانندگی در آن از دست می‌دهند.

انتهای پیام/79009/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول