اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با فارس:

بزرگراه زابل ـ زاهدان کار بزرگ نظام در حق مردم سیستان و بلوچستان است

وزیر راه و شهرسازی گفت: چنانچه بتوانیم مسیر زابل ـ زاهدان را به صورت بزرگراه درآوریم، کار بزرگ نظام و انقلاب در حق مردم سیستان و بلوچستان خواهد بود.

بزرگراه زابل ـ زاهدان کار بزرگ نظام در حق مردم سیستان و بلوچستان است

علی نیکزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: ظهر امروز همراه با مدیران و مسئولان استانی وارد شهرستان کنارک شدیم و بیمارستان 10 تختخوابی این شهرستان ‌افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: ساخت بیمارستان 10 تختخوابی کنارک با وزارت راه و شهرسازی و تأمین تجهیزات و امکانات آن به وزارت بهداشت و درمان موکول شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همزمان با افتتاح این بیمارستان، بیمارستان 550 تختخوابی سرباز نیز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

نیکزاد بازدید از حدود 300 کیلومتر راه روستایی را از دیگر برنامه‌های امروز نام برد و گفت: در سفر دیگری که به زودی انجام می‌شود، راه‌های روستایی که قرار است افتتاح شود را انجام خواهیم داد.

وی به بزرگراه زابل ـ زاهدان اشاره کرد و بیان داشت: در سفر قبلی که به این استان داشتیم این بزرگراه را به هفت قطعه تقسیم کردیم و مقرر شد با همکاری استاندار و دیگر مسئولان استانی از همه منابع و توان برای پیشرفت این پروژه بهره بگیریم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: این پروژه از سمت زابل 22 کیلومتر به صورت بزرگراه آماده است و از سمت زاهدان نیز 70-60 کیلومتر به صورت بزرگراه پیشرفت دارد.

نیکزاد گفت: امشب در جلسه شورای مسکن و حمل و نقل برای این 70-60 کیلومتری که وسط باقی مانده تصمیم‌گیری می‌شود.

وی اذعان داشت: اگر بتوانیم زابل ـ زاهدان را به صورت بزرگراه درآوریم، کار بزرگی است که نظام و انقلاب در حق مردم این منطقه انجام داده است.

ظرفیت چابهار را به 2.5 تن خواهیم رساند

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به بازدید ظهر امروز از بندر شهید بهشتی چابهار اشاره کرد و گفت: در آنجا کار بزرگی در حال انجام است و می‌خواهیم چابهار را به ظرفیت بالای 2.5 تن برسانیم اما هم اکنون لایروبی لازم که توسط قرارگاه خاتم انجام می‌شد به دلیل اینکه دستگاه آن محدود است، پیشرفت کار کم بوده و باید دستگاه دیگری را داشته باشیم تا کار لایروبی زودتر انجام شود.

نیکزاد تصریح کرد: به همت استاندار و مسئولان استانی تا آخر سال 92، تمامی واحدهای مسکن مهر چه روستایی و چه شهری را افتتاح خواهیم کرد.

وی یادآور شد: امروز هم 10 هزار و 123 واحد مسکن مهر در بافت فرسوده و شهرهای زیر 25 هزار نفری سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اعتبار افتتاحیه‌های مسکن مهر و بیمارستان‌ها، 400 میلیارد تومان است.

وی گفت: از راه‌های در دست احداث سیستان و بلوچستان بازدید کردیم.

نیکزاد با بیان اینکه در زمینه مسکن هیچ مشکلی در این استان نداریم بیان داشت: امروز در شهرستان کنارک قرار شد 24 هکتار زمین توسط ارتش آزاد شود و در اختیار مردم به صورت دو طبقه قرار گیرد.

وی افزود: در سایر شهرهای استان‌ نیز اگر سهمیه‌ای نیاز باشد امشب در جلسه شورای حمل و نقل و مسکن مصوب می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی متذکر شد: همچنین امشب پروژه‌های مربوط به حمل و نقل و راه را بررسی و برای رفع مشکلات آنها هم اندیشی و راهکار ارائه می‌دهیم.

نیکزاد گفت: محور کنارک ـ جاسک را نیز امروز بازدید کردیم این محور از کنارک آغاز و به استان هرمزگان و بندرعباس ختم می‌شود.

وی افزود: 30 میلیون تومان از طریق اوراق مشارکت به این طرح کمک می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه در بازدید از مسجد سیدالشهداء شهرک جهاد زاهدان در جمع مردم این منطقه چند دقیقه‌ای به گفت‌وگو نشست و قول داد برای عملیات تکمیلی مسجد سیدالشهداء این شهرک مساعدت کند.

نیکزاد همچنین برای احداث بلوارها و روکش آسفالت معابر شهرک جهاد قول مساعد داد.

انتهای پیام/75004/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول