اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بحث مصرف فرآورده‌های نفتی شاهد هستیم

وجود 12 درصد اختلاف مصرف با اعلام آمار شرکت‌ها در همدان

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: در بخش فرآورده‌های نفتی به واسطه سهمیه زیادی که برای دستگاه‌ها قرار دادند تقریباً 12 درصد اختلاف مصرف با اعلام آمار شرکت‌ها وجود دارد.

وجود 12 درصد اختلاف مصرف با اعلام آمار شرکت‌ها در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در همدان اظهار داشت: حماسه سیاسی مردم در 24 خرداد ماه آنقدر با شکوه بود که اگر در جلسه‌ای از این حماسه ذکری نشود جفایی در حق این حماسه شده است.

وی با بیان اینکه این حماسه از ابعاد مختلف دارای ارزش است یادآور شد:  مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی پایبندی خود را به نظام نشان دادند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان ادامه داد: مردم ما در حماسه سیاسی نشان دادند که با همه تحریم‌ها و تهدید‌ها ثابت‌قدم هستند و این نشان از اعتماد ملت به نظام و حاکمیت ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: با تمام تلاش دشمن برای مخدوش کردن لباس روحانیت مردم ما همچنان به این لباس اعتماد دارند.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه خلق حماسه سیاسی به دست مردم، جایگاه ایران را در صحنه بین‌المللی تثبیت کرد خاطرنشان کرد: این حماسه به دشمن نشان داد که باید در حد خودش بماند و به حقوق این ملت تجاوز نکند.

وی در ادامه با اشاره به بحث قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: با شکل گرفتن حماسه سیاسی باید تلاش کنیم تا حماسه اقتصادی را به بهترین شکل اجرا کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان ابراز داشت: در این بحث یکی از روزنه‌هایی که دشمن سعی دارد به ما ضربه بزند بحث قاچاق کالا به داخل و یا به خارج است.

وی افزود: از مهمترین ابعاد قاچاق کالا به خارج، بحث قاچاق سوخت است که در گذشته به دلیل هزینه و سود بالا، حداقل 35 میلیون لیتر قاچاق می‌شد که امروز با کنترل قیمت این محصول و نظارت بر امر قاچاق سوخت این رقم به 4 میلیون لیتر رسیده که باید همین مقدار نیز متوقف شود.

قاسمی‌‌فرزاد عنوان کرد: اقدامات خوبی در حوزه انتظامی از ابتدای سال در بحث قاچاق کالا بخصوص بحث مشروبات الکلی و تجهیزات پزشکی و لوازم یدکی صورت گرفته که اگر هر کدام از قطعات لوازم یدکی قاچاق در خودرو‌ها قرار می‌گرفت کشته‌های زیادی را به دنبال داشت.

وی تأکید کرد: یک محموله قاچاق نیز چند روز گذشته توسط نیرو‌های انتظامی کشف شد که این محموله شامل 36 کیلو طلای 24 عیار به ارزش 6 میلیارد تومان بوده است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان ابراز داشت: همچنین 30 هزار دلار آمریکا به ارزش یک میلیارد ریال کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث مبارزه با قاچاق دام نیز که با توجه به ارزش افزوده و قیمت بالای دام در خارج از کشور افزایش یافته بود اقدامات خوبی انجام گرفته است.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به بحث فرآورده‌های نفتی اضافه کرد: در بخش فرآورده‌های نفتی به واسطه سهمیه زیادی که برای دستگاه‌ها قرار دادند تقریباً 12 درصد اختلاف مصرف با اعلام آمار شرکت‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه یک میلیارد و 346 میلیون و 56 هزار و 484 لیتر سهمیه اعلامی از طرف افراد برای فراورده‌های نفتی صورت گرفته است بیان داشت: یک میلیارد و 183 میلیون و 443 هزار و 276 میلیون لیتر نیز توسط شرکت‌ها تأیید شده است که با احتساب این رقم‌ها یک میلیون و 622 هزار و 208 لیتر مغایرت بین مصرف و اعلام برای سهمیه وجود دارد.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان خاطرنشان کرد: در بحث فرآورده‌های نفتی باید دستگاه‌های متولی میزان مصرف واقعی را اعلام کنند چرا که با توجه به افزایش قیمت دلار قاچاقچیان به دنبال بحث قاچاق سوخت در کشور هستند.

وی با اشاره به جلوگیری از قاچاق گندم نیز تصریح کرد: اگر احساس شود قاچاق گندم به خارج صورت می‌گیرد باید از این امر جلوگیری شود گرچه انتقال و خرید و فروش گندم در داخل استان‌ها مشکلی ندارد.

قاسمی‌فرزاد ابراز داشت: باید همه تلاش کنند تا تا میزان مایحتاج و امنیت غذایی به دلیل سود بالایی که در این بحث وجود دارد به خطر نیفتد.

وی یادآور شد: در بحث دخانیات نیز باید دستگاه‌های متولی نقش اساسی خود را در جلوگیری افزایش کالای دخانی خارجی ایفا کنند و به آثار زیانباری که این بحث به اقتصاد جامعه وارد می‌کند سامان داده شود.

قاسمی‌فرزاد در پایان سخنانش گفت: در بحث تجهیزات پزشکی نیز که با طرح شبنم و همچنین نصب بارکد بر روی کالاهای سلامت‌محور مشکل پیدا کرده باید به صورت کتبی مشکلات این بخش به ستاد مرکزی منعکس و در سطح ملی برای آن تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/89007/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول