اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر:

کمک‌رسانی به سیل‌زدگان و اسکان موقت آنها در مشگین‌شهر انجام شد

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت: کار امدادرسانی و اسکان موقت سیل‌زدگان در مناطق روستایی این شهرستان آغاز شده و همچنان با قوت ادامه دارد.

کمک‌رسانی به سیل‌زدگان و اسکان موقت آنها در مشگین‌شهر انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حمید عباداللهی عصر امروز در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده در مشگین‌شهر اظهار داشت: تمام امکانات برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان به کارگیری شده و ما سعی داریم نیاز اولیه آنها را با اولویت اول تأمین کنیم و در سرپناهی مناسب سیل‌زدگان را که منازل، واحدهای مسکونی و دامی آنها دچار خسارت شده، اسکان دهیم.

وی تصریح کرد: بارش‌های دو روز گذشته علاوه بر آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها، تخریب واحدهای مسکونی روستایی، استبل دام‌ها به باغات و کشتزارها نیز خسارت عمده‌ای وارد کرده به طوریکه میزان دقیق این خسارت هنوز برآورد نشده است.

اما بر اثر جاری شدن سیل و بارندگی شدید در شمال و مرکز استان اردبیل بخشی از تأسیسات عمومی، واحدهای مسکونی، واحدهای تجاری و همچنین زیرساخت‌های شهری خسارت دیده به طوریکه در شهرهای مشگین، اصلاندوز، گرمی، پارس‌آباد و اردبیل میزان خسارت بیشتر از سایر مناطق بوده است.

طغیان رودخانه ارس و دره‌رود برای زارعان این منطقه و ساکنان خسارتی را به همراه داشته است که مسئولان امر از ساکنان این مناطق خواستند تا با دوری از حاشیه رود ارس و دره‌رود خود را به مکانی امن رسانده و در آن جا مستقر شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در 24 ساعت گذشته سامانه بارشی سبب شد تا اکثر مناطق استان تحت تأثیر قرار گیرد به طوریکه در مرکز استان اردبیل نیز بارش‌های تابستانی علاوه بر آبگرفتگی معابر و اختلال در رفت و آمد شهروندان سبب شد تا بخشی از ساکنان این مناطق به دلیل کاهش دمای هوا تا 14 درجه به وسایل گرمازا و همچنین لباس‌های گرم روی آورند.

بیشترین بارندگی از مشگین‌شهر با 41 میلی‌متر و سپس پارس‌آباد 39 میلی‌متر، گرمی 36 میلی‌متر و اردبیل 26 میلی‌متر گزارش شده و افت محسوس دما نیز بین هشت تا 14 درجه اتفاق افتاده است به طوریکه در حال حاضر به جز پارس‌آباد که هوای آن آفتابی است در سایر مناطق هوای ابری و نیمه ابری حاکم است که تا ظهر فردا این وضعیت آب و هوایی در استان حاکم بوده و از فردا به تدریج این سامانه بارشی و ناپایدار از استان خارج می‌شود.

اما به دنبال بارش‌های تند بهاری و اوایل تابستانی بسیاری از مسافران و گردشگران نیز که در چادرها و کمپینگ‌ها اقامت داشتند رفتن را بر ماندن ترجیح داده و وسایل خود را به خودروها بسته و راهی مناطق دیگر شدند.

ورود جبهه هوای ناپایدار همراه با وزش باد در شهرستان نیر هم سبب شد تا گرد و غبار و ریزگردها در هوای این شهرستان مشاهده شود.

این ریزگردها که از مرزهای غربی به کشور وارد شده و به تدریج استان‌های غربی را در بر گرفته و دامنه این آلودگی به نیر رسیده است.

بارندگی‌ها با رعد و برق‌های شدید همراه با تگرگ و خسارتی که به کشاورزان و باغداران زده از دیگر نقاط قابل توجه تغییرات آب و هوایی در این منطقه بوده است.

اما به گفته فرماندار نیر اجرای طرح ساماندهی رودخانه آقلاقان در این شهرستان با تخصیص اعتبار 150 میلیون تومان آغاز شده است.

میر فخرالدین زاهد افزود: با ساماندهی این رودخانه علاوه بر ایجاد جذابیت‌های گردشگری سبب جلوگیری از جاری شدن سیل در بسیاری از مناطق بوده است.

انتهای پیام/62001‌/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول