اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست خرداد ماه سال جاری رخ داد

تشکیل بیش از 69 پرونده تخلفات صنفی در قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: با بازرسی‌های ویژه‌ای که در نیمه نخست خرداد ماه از اصناف صورت گرفت 69 پرونده تخلفاتی به ارزش 25 هزار میلیارد ریال تشکیل و به مراجع قضایی تحویل شد.

تشکیل بیش از 69 پرونده تخلفات صنفی در قم

یونس عالی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک پیروزی ملت شریف ایران در حماسه آفرینی 24 خرداد بیان داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در آستانه انتخابات، نظارت و کنترل وضعیت بازار را بیش از پیش مورد توجه قرار داد و به صورت جدی با متخلفین برخورد کرد.

وی در این راستا به تشکیل بیش از 69 پرونده تخلفاتی در پروسه زمانی 15 روز نخست خرداد ماه سال جاری اشاره و تصریح کرد: برای آرامش خاطر شهروندان و حضور حداکثری مردم در انتخابات یک لحظه از نظارت و کنترل وضعیت بازار در آستانه انتخابات کوتاهی نشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تاکید بر اینکه کنترل بازار در حین برگزاری انتخابات متوقف نشد ابراز داشت: نظارت و کنترل مستمر به عنوان یکی از ساز و کارهای کاهش التهاب و تنش در وضعیت بازار محسوب می‌شود.

وی به تبیین دلیل تشدید نظارت و بازرسی در زمان برگزاری انتخابات اشاره و تصریح کرد: نظارت جدی در این برهه زمانی موجب کوتاه شدن دست سوداگران و منفعت‌طلبان شد.

عالی‌پور ادامه داد: استمرار نظارت جدی موجب باز‌دارندگی ویژه‌ای در تخلفات احتمالی بازار خواهد شد.

وی ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده را بیش از 25 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: گران‌فروشی، درج نکردن قیمت بر روی کالا، کم‌فروشی، تقلب و عرضه کالا خارج از شبکه از جمله بیشترین تخلفات صورت گرفته بوده که توسط بازرسان این سازمان گزارش شده است.

*جریمه 21 میلیاردی برای یک واحد تجاری در قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت از جریمه بیش از 21 میلیارد ریالی برای یک واحد تجاری خبر داد و خاطرنشان کرد: به دلیل عدم اجرای تعهدات واردات در ازای دریافت ارز، سازمان صنعت، معدن و تجارت با هرگونه تخلفات ارزی که موجب اختلال در برنامه‌ریزی و معادلات تنظیم بازار می‌شود، بدون هیچ مسامحه‌ای برخورد می‌کند.

انتهای پیام/78005/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول