اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد همدان خبر داد

همدان میزبان 2200 دانش‌آموز مددجو در اردوهای اوقات فراغت

مدیرکل کمیته امداد همدان گفت: استان همدان میزبان 25 استان با 2 هزار و 200 دانش‌آموز زیرپوشش کمیته امداد برای گذراندن اوقات فراغت در قالب اردوهای رهپویان است.

همدان میزبان 2200 دانش‌آموز مددجو در اردوهای اوقات فراغت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا ابراهیمی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سی و یکمین اردوی رهپویان ولایت اردوگاه فجر کمیته امداد استان با بیان اینکه اوقات فراغت دانش‌آموزان در راستای غنی‌سازی و بهینه کردن اوقات است اظهار داشت: برنامه‌های متنوعی چون کلاس‌های قرآنی، مهارت و آموزشی، بازدید از مراکز گردشگری استان برای دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است. 

وی با اشاره به اینکه اردوهای اوقات فراغت امداد استان از یکم تیرماه تا 27 شهریور ادامه دارد بیان داشت: اردوها در 10 دوره پنج روزه برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی همدان ادامه داد: در این میان یک دوره 10 روزه در ماه رمضان داریم و استان همدان میزبان 25 استان دیگر است.

وی خاطرنشان کرد: استان همدان دارای یک‌هزار و 830 مرکز گردشگری و تفریحی است که در اردوهای پنج روزه میزبان 2 هزار و 200 دانش آموز و در اردوی ویژه میزان 240 نفر است.

ابراهیمی با بیان اینکه در کنار اردوگاه تعداد 17 کانون فرهنگی و تربیتی نیز فعالیت می‌کنند اضافه کرد: در این راستا بیش از 5 هزار نفر از دانش‌آموزان شناسایی و ثبت نام شدند.

به گفته وی، دانش‌آموزان در این کانون‌ها با استفاده از کلاس‌های متنوع اوقات فراغت خود را در طول تابستان سپری می‌کنند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان همدان تصریح کرد: تعداد 28 کانون پیروان ولایت با حضور 700 نفر فعال شدند و استان همدان نیز دانش‌آموزان را در قالب تعداد 10 اردو به استان‌های دیگر اعزام می‌کند.

وی افزود: در طول برگزاری اردوهای اوقات فراغت در تابستان دو جشنواره قرآنی و فرهنگی را برای تعداد 953 نفر، دو دوره جشنواره قرآنی برای تعداد 350 دانش آموز، 15 دوره یک روزه برای تعداد 450 نفر، پنج دوره خانوادگی برای تعداد یک هزار نفر و یک دوره فرهنگی برای تعداد 700 نفر را برگزار خواهیم کرد.

ابراهیمی افزود: امروز یک گروه دانش آموز پسر از استان البرز وارد اردوگاه فجر شدند و ما به مدت 5 روز میزبان آنها خواهیم بود و شب گذشته نیز یک گروه از دانش آموزان همدان به استان البرز اعزام شدند.

در این مراسم پیام حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در خصوص افتتاح اردوهای رهپویان ولایت قرائت شد.

انتهای پیام/89019/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول