اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

تقویت تعامل بین قوا سبب کاهش جرایم می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خواستار تقویت تعامل هر چه بیشتر بین قوا به منظور کاهش جرایم شد.

تقویت تعامل بین قوا سبب کاهش جرایم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیران و کارکنان دادگستری استان مرکزی به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه گفت: هر چه تعامل و همدلی بین سران سه قوه مجریه، قضائیه و مقننه بیشتر باشد مسئولان در امر پیشگیری از جرایم موفق‌تر عمل خواهند کرد.

وی تصریح کرد: قوه قضائیه نقش به‌سزایی در اصل پیشگیری در بین سایر قوا دارد که باید به درستی به وظایف خود عمل کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: یکی از راهکارهای اساسی در اصل پیشگیری توجه به فرهنگ‌سازی و آموزش است که می‌تواند نقش بازدارنده‌ای در وقوع جرایم داشته باشد.

دری نجف‌آبادی افزود: بدون شک هر چه سطح آگاهی افراد نسبت به قوانین و مقررات بیشتر باشد به همان میزان وقوع جرایم کاهش خواهد یافت.

وی گفت: مسئولان دستگاه قضایی می‌توانند با جذب افراد شایسته و لایق مسائل مربوط به رسیدگی به پرونده‌ها را سرعت بخشیده و رضایت مردمی را کسب کنند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز با اشاره به این‌که پرونده‌های وارده به دادگستری استان در دو ماهه اول امسال 42 هزار و 447 فقره و پرونده‌های مختومه 41 هزار و 113 فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد در هر دو شاخص رشد وجود دارد، گفت: در سال گذشته 16 هزار و 486 فقره پرونده در زمینه مواد مخدر به دستگاه قضایی استان ارجاع شده است.

حجت‌الاسلام حکمت‌علی مظفری افزود: همچنین در این مدت، دادگستری استان به 14 هزار و 47 فقره در زمینه توهین و افترا رسیدگی کرده است.

وی تصریح کرد: 12 هزار و 919 فقره پرونده نیز مربوط به سرقت‌های خرد و جزیی بوده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: دادگستری استان در سال گذشته 20 میلیون و 112 هزار و 864 متر مربع از اراضی ملی به ارزش بیش از 303 میلیارد ریال را به بیت‌المال بازگردانده است.

مظفری یادآور شد: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های حقوقی در دادسرای عمومی و انقلاب استان 34 روز، در محاکم حقوقی و خانواده 80 روز، در دادگاه‌های جزایی و انقلاب 55 روز و در دادگاه‌های تجدید نظر 48 روز است.

وی یکی از دلایل مهم رشد پرونده‌های قضایی در استان را نابسامانی اقتصادی و تأثیر آن در آسیب‌های اجتماعی دانست و ادامه داد: این مهم رسالت سنگین دستگاه‌های اجرایی متولی و نهادهای فرهنگی و اقتصادی را سنگین می‌کند.

مظفری اظهار داشت: رویکرد دستگاه قضایی استان استفاده حداکثری از ظرفیت شوراهای حل اختلاف استان است که هم نگرش مصالحه دارد و هم هزینه‌های دادرسی در آن پایین‌تر است.

انتهای پیام/87003/م40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول