اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست پلیس فتای خراسان شمالی خبر داد

کشف 94 درصدی جرایم رایانه‌ای در خراسان شمالی

سرپرست پلیس فتای خراسان شمالی از کشف بیش از 94درصد جرایم رایانه‌ای در سطح استان خبر داد.

کشف 94 درصدی جرایم رایانه‌ای در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس خراسان  شمالی، سهیل خاکشور اظهار کرد: طی 2 ماه بیش از 94 درصد از جرائم رایانه‌ای و پرونده‌های متشکله در این پلیس فتا با تلاش و زحمات شبانه‌روزی کارآگاهان کشف شده است.

وی تصریح کرد: در این راستا تعداد 11 نفر مجرم اینترنتی دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

خاکشور با اشاره به اینکه در تجزیه و تحلیل صورت گرفته بیشترین موضوع پرونده‌های متشکله مربوط به برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی شهروندان بوده است، گفت: این امر به دلیل عدم اطلاع و آگاهی کاربران از تهدیدات و آسیب‌های حوزه فضای مجازی، افزایش روز افزون کاربران و اعتماد به افراد ناشناس در شبکه‌های اجتماعی و سهل انگاری و کوتاهی مال‌باختگان در عدم دقت و نگهداری اطلاعات بانکی بوده است.

سرپرست پلیس فتای خراسان شمالی از شهروندان خواست تا در حفاظت از اطلاعات شخصی ( اطلاعاتی از جمله رمز دوم کارت، cvv2 و ...) خود مراقبت کرده و مواظب درگاه‌های بانکی جعلی( فیشینگ) باشند و همچنین از پروتکل https که یکی از پروتکل‌های رمزنگاری شده است استفاده کنند.

وی گفت: با توجه به برداشت‌های غیرمجاز در حوزه اینترنت و نفوذ به حساب قربانیان از طریق سامانه بانکی و فراهم شدن بستر مناسب برای مرتکبان و جرم‌خیز بودن این فضا هر لحظه امکان سرقت اطلاعات تکمیلی توسط مجرمان (مخصوصاً افراد جوان زیر 20 سال حتی در بستر خانواده) به دلیل نیاز مبرم مالی و ناآگاهی در این سن مورد تشویق دوستان ناباب قرار گرفته و با در دسترس بودن اطلاعات تکمیلی و کارت بانکی مرتکب اشتباه جبران ناپذیری می‌شوند.

خاکشور افزود: کلاهبرداران و شیادان فضای مجازی هر روز با ترفندهای جدید و انجام اعمال مجرمانه در کمین افراد ساده لوح نشسته و برای رسیدن به اهداف پلید و شوم خود خصوصاً در حوزه کلاهبرداری اقتصادی و سرقت از حساب بانکی افراد بسیار تلاش می‌کنند لذا در این راستا پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی باعث ناکامی در اهداف شوم آن‌ها می‌شود.

وی به راه‌اندازی سایت سایبر پلیس در خصوص دریافت اخبار و گزارشات در فضای مجازی پلیس فتای استان خراسان شمالی اشاره کرد و از عموم شهروندان خواست تا در صورت کسب اخبار و اطلاعات و یا مشاهده‌ هرگونه تخلفات یا جرایم اینترنتی از قبیل کلاهبرداری، اخاذی، مزاحمت، سوء استفاده اخلاقی و جعل عنوان پلیس و غیره مراتب را از طریق بخش «تماس با ما» در وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با این پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام/63001/ط/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول