اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان قم خبر داد

نبود پرونده جرایم انتخاباتی در استان قم

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان قم گفت: در این دوره از انتخابات هیچ پرونده تخلفات و جرائم انتخاباتی در قم تشکیل نشد.

نبود پرونده جرایم انتخاباتی در استان قم

حجت‌الاسلام نورالله قدرتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم به برگزاری انتخابات پرشور اشاره و بیان داشت: انتخابات ریاست جمهوری که جمعه گذشته برگزار شد انتخاب عقلانیت و تدبیر بود.

وی با ابراز خرسندی از سربلندی مردم در این امتحان بزرگ اظهار کرد: امیدواریم عقلانیت و تدبیر که خواسته اکثر مردم بود در تمام بخش‌های مدیریتی نظام حاکم شود.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان قم  ادامه داد: انتخاب مردم در روز جمعه نشان داد افراطی‌گری از هر نوع جایگاهی در کشور ما ندارد.

قدرتی با تاکید بر اینکه مردم با تحقق حماسه سیاسی که خواسته رهبر معظم انقلاب بود بستر حماسه اقتصادی را محقق می‌کنند گفت: حضور حماسی مردم در انتخابات تأثیرات شگفتی در جهان گذاشت.

وی به بیان نشانه‌هایی از تأثیرات شگفت تحقق حماسی مردم ایران در جهان اشاره و ابراز کرد: حماسه حضور در انتخابات به جهان نشان داد که ملت خواستار نظام اسلامی هستند.

قائم مقام رئیس دادگستری کل استان قم با اشاره به برداشتن تحریم بانک ملت از سوی انگلستان ابراز داشت: این رخداد نیز از نشانه‌های خلق حماسه سیاسی است که در پی اجرایی شدن فرمان رهبری محقق شد.

وی با تاکید بر اینکه اکنون زمان آن رسیده است برای خلق حماسه اقتصادی گام برداریم تصریح کرد: برای محقق کردن این فرمان رهبری باید هوشمندانه عمل کنیم.

قدرتی در بخش دیگری از سخنان خویش به پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی اشاره و تصریح کرد: برای پیشگیری از هرگونه جرایم انتخاباتی در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تلاش شد آنچه در قانون اساسی در این راستا ذکر شده است عملی شود.

وی از تشکیل ستادی ویژه برای پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های انتخاباتی خبر داد و گفت: ستاد مرکزی در تهران با حضور رئیس قوه قضائیه، دادستان کل کشور، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده نیروی انتظامی کشور و ... تشکیل و آیین‌نامه تصویبی آن به روسای دادگستری کل کشور ابلاغ شد.

قائم مقام رئیس کل دادگستری قم بیان کرد: این ستاد از بهمن ماه سال گذشته فعالیت خود را در قم آغاز و تا پایان انتخابات پنج جلسه در استان برگزار کرد.

وی اضافه کرد: در این راستا پنج کمیته ویژه پیشگیری از جرائم انتخاباتی نیز در بخش‌های استان قم ایجاد شد.

قدرتی به تبیین وظایف این ستادها پرداخت و ابراز کرد: این ستادها علاوه بر پیشگیری وظیفه داشتند در صورت وقوع جرائم انتخاباتی در همان روز جرائم را به تهران گزارش دهند.

وی با بیان اینکه جرائم انتخاباتی به سه دسته تقسیم بندی شد تصریح کرد: جرائم انتخاباتی به جرایم حساس، نیمه حساس و عادی تقسیم شد که در این دوره از برگزاری انتخابات هیچگونه پرونده‌ای مبنی بر جرائم انتخاباتی در قم تشکیل نشد.

انتهای پیام/78005/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول