اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب گچساران خبر داد

ایجاد 2 شعبه ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در گچساران

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب گچساران گفت: در راستای برخورد با جرائم انتخاباتی در گچساران دو شعبه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در این شهرستان تشکیل شده است.

ایجاد 2 شعبه ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حبیب‌الله غلام‌پور امروز در نشست شورای اداری این شهرستان گفت: با توجه به اهمیت موضوع انتخابات و فعالیت‌های انتخاباتی لازم است که مسئولان اداره‌ها و نهادها در جریان روند اجرایی کار و قانون انتخابات قرار گیرند.

وی افزود: در ماده 67 قانون تشکیلات، وظایف و اختیارات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات شهرداران مصوبه سال 75 به صراحت جرائم انتخاباتی عنوان شده است.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب گچساران تصریح کرد: مطالعه و آشنایی با قانون انتخابات ریاست جمهوری مصوب سال 64 و اصلاحات آن در راستای آشنایی بیشتر مدیران و رؤسای اداره‌ها با تأکیدات قانون انتخابات لازم و ضروری است.

وی اظهار داشت: در دستگاه قضایی گچساران دو شعبه ویژه برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی دایر شده است که با قاطعیت و بدون هیچگونه اغماض با کسانی که قصد اخلال در نظم انتخابات، تأمین امنیت و به طور کلی هر اقدام مجرمانه‌ای که سبب ایجاد اخلال در روند برگزاری انتخابات شود؛ برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

غلامی‌پور‌ با اشاره به ماده 21 قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: در این ماده آمده است که اگر استاندار، فرماندار، بخشدار و هیئت‌های اجرایی و نظارت درخواست امکانات از مسئولان اداره‌ها داشته باشند و مسئولان تمکین نکنند؛ بر اساس قانون با این افراد برخورد می‌شود.

وی با اشاره به ماده 21 و 86 قانون انتخابات تصریح کرد: اگر مسئولی از دستگاه‌های دولتی به نحوی مرتکب این عمل شود بر اساس قانون انتخابات با وی برخورد لازم صورت می‌گیرد.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب گچساران با تشریح ماده 21 و 68 قانون انتخابات گفت: در این ماده به موضوع تبلیغات له یا علیه کاندیداهای ریاست جمهوری توسط اداره‌ها و دستگاه‌های دولتی اشاره شده است.

غلامی‌پور یادآور شد: در این ماده آمده است که هرگونه اقدام تبلیغاتی از طریق اعلام رسمی اسامی کاندیداهای له یا علیه نامزدهای ریاست جمهوری از میز خطابه نماز جمعه یا هر وسیله دیگری که جنبه دولتی و رسمی دارد، همچنین فعالیت انتخاباتی کارمندان اداره‌ها در ساعات اداری ممنوع است.

وی ادامه داد: استفاده از امکانات وزارتخانه‌ها، اداره‌ها، شرکت‌های دولتی و مؤسساتی که از بودجه عمومی دولتی به هر مقداری استفاده می‌کنند؛ ممنوع بوده و مرتکبان مجرم شناخته می‌شوند.

غلامی‌پور تأکید کرد: به موجب ماده 88 قانون انتخابات کسانی که از طریق رادیو و تلویزیون له یا علیه یکی از نامزدهای ریاست جمهوری فعالیت انجام دهند با توجه به ماده 68 و تبصره‌های آن از یک تا شش ماه محکوم به حبس می‌شوند.

انتهای پیام/82001/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول