اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان خبر داد

بهره‌مندی 5 هزار دانش‌آموز از برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد کردستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از بهره‌مندی 5 هزار دانش‌آموز زیرپوشش این نهاد از برنامه‌های فرهنگی تربیتی در سال جاری خبر داد.

بهره‌مندی 5 هزار دانش‌آموز از برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز به کار اردوهای تابستانی مددجویان زیرپوشش این نهاد در اردوگاه علی ابن ابیطالب (ع) سنندج که با حضور مددجویان استان ایلام برگزار شد، اظهار کرد: افتتاح برنامه‌های اردوهای تابستانی امروز به صورت همزمان با سراسر استان در سنندج آغاز می‌شود.

به گفته وی، در سال‌جاری بیش از 5 هزار دانش‌آموز در برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد که در 6 کانون پیرو ولایت برگزار می‌شود شرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر تعداد مذکور هزار و 400 نفر نیز به کانون‌های سایر دستگاه‌ها معرفی شده‌اند و هزار نفر هم به اردوهای سایر استان‌ها معرفی شدند.

این مسئول تصریح کرد: تعمیق باورهای دینی و اعتقادی دانش‌آموزان، ولایت‌مداری و خودباوری آنها، آموزش سبک زندگی خانواده، آموزش مهارت‌های زندگی خانواده‌ها، ایجاد نشاط، شادابی و پویایی در بین جوانان از مهم‌ترین اهداف برگزاری برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد در دو حوزه اردوگاهی و کانون‌های دائم و موقت است.

وی به اهم برنامه‌های این اردوها نیز اشاره کرد و گفت: کلاس‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، کلاس‌های اعتقادی، مسابقات فرهنگی و ورزشی، برگزاری جشنواره‌های تربیتی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از جمله برنامه‌هایی است که در قالب این اردوها به شرکت کنندگان ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد کردستان اضافه کرد: در این دوره از برگزاری اردوهای تابستانی استان کردستان میزبان دانش‌آموزان هفت استان‌ کشور شامل آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ایلام، زنجان، لرستان، قزوین و گیلان است.

وی همچنین از اعزام ‌هزار دانش‌آموز استان به سایر استان‌های کشور در قالب اردوهای تابستانی خبر داد و تصریح کرد: این دانش‌آموزان براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده به استان‌های همدان، مشهد مقدس، کرمانشاه و گیلان اعزام می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان همچنین از اختصاص اعتباری بالغ بر 410 میلیون تومان به برنامه‌های اوقات فراغت این نهاد در سال‌جاری در استان خبر داد و اضافه کرد: 260 میلیون تومان از این اعتبار مخصوص برنامه‌های اوقات فراغت و 150 میلیون تومان نیز مربوط به اردوهای تابستانی است.

به گفته وی، مودت و مهربانی، دیانت و بصیرت، مهارت و خودباوری و مقاومت و بالندگی شعارهای روزشمار برنامه اردوهای تابستانی امسال کمیته امداد در استان کردستان است.

موسی‌نژاد خاطرنشان کرد: در کنار برگزاری کلاس‌های آموزشی و اعتقادی، برنامه‌های تفریحی، بازدید از اماکن تفریحی و مذهبی استان، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و ورزشی، ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی و بهداشتی درمانی از دیگر برنامه‌های کمیته امداد در قالب اردوهای تابستانی است.

وی افزود: برای تمامی دانش‌آموزانی که در این اردوها شرکت می‌کنند بعد از ویزیت کامل شناسنامه سلامت صادر شده و در صورت مشاهده کوچک‌ترین موردی بحث درمان آنها دنبال می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در کمیته امداد اعتقاد داریم برنامه‌های اوقات فراغت به ایام تعطیلات تابستان خلاصه نمی‌شود، اضافه کرد: در طول سال هم باید برای غنی‌سازی اوقات فراغت جامعه هدف این نهاد برنامه داشته باشیم.

وی افزود: این نهاد با توجه به جامعه مخاطب خود در طول سال نیز برنامه‌های مختلفی را با محوریت خانواده‌ها برگزار می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان تصریح کرد: در حال حاضر 6 کانون فرهنگی پیرو ولایت به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت مددجویان زیرپوشش به صورت هدفمند در طول سال فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد در تمام ایام سال برای اعضای خانواده‌ها در قالب‌های مختلف بر‌گزار می‌شود و تاثیرات بسزایی در زندگی مددجویان داشته است.

این مسئول ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای به دانش‌آموزان زیرپوشش را از اولویت‌های مهم این نهاد عنوان کرد و گفت: این نهاد برای آنکه زمینه ورود دانش‌آموزان به بازار کار را به محض فارغ‌التحصیل شدن فراهم کند ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را با توجه به ظرفیت‌های استان در دستور کار قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 960 دانش‌آموز مقطع دبیرستان زیرپوشش کمیته امداد در استان در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای رشته‌های نقشه‌کشی، خیاطی، کارآفرینی و غیره شرکت کردند و با گذراندن این دوره‌ها موفق به کسب گواهینامه مهارت شد‌ند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان در پایان استفاده از مشاور در اردوگاه را متذکر شد و گفت: حضور مشاورین در کنار دانش‌آموزان در اردوگاه نقش بسزایی در رفع مشکلات برخی از شرکت کنندگان داشته است.

انتهای پیام/79002/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول