اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

هیئت‌های مذهبی ریشه‌دارترین تشکل‌های دینی هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از ساماندهی دو هزار و 150 هیئت مذهبی توسط سازمان تبلیغات اسلامی در استان خبر داد و گفت: هیئت‌های مذهبی ریشه‌دارترین و قدیمی‌ترین تشکل‌های دینی هستند.

هیئت‌های مذهبی ریشه‌دارترین تشکل‌های دینی هستند

حجت‌الاسلام نعمت‌الله سرلکیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی در امر تبلیغ امور دینی و اهل‌بیت (ع) و زنده نگه‌داشتن یاد اهل‌بیت (ع) و اقامه‌ امر آنان در جامعه نقش مؤثری دارند.

وی افزود: فعالیت هیئت‌های مذهبی در راستای تبلیغ دینی و اسلام از سالیان گذشته تداوم داشته است و اگر امروز فرهنگ اصیل اهل‌بیت (ع) و عاشورا پر رونق است فقط به خاطر برگزاری مراسم و مجالس عزاداری اهل‌بیت (ع) توسط همین هیئت‌های مذهبی که همان پایگاه‌های مردمی هستند، است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی همچنین با اشاره به نقش بی‌بدیل مداحان در ترویج فرهنگ عاشورایی از ساماندهی مداحان در استان خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده توسط تبلیغات اسلامی در راستای ساماندهی مداحان، تشکیل کانون مداحان و شعرای آیینی است.

سرلکیان افزود: رویکرد سازمان تبلیغات ترویج بیش از پیش قرآن کریم در بین مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان است.

وی همچنین از فعالیت پنج هزار معلم قرآنی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: مدارس علوم و معارف اسلامی با کمک آموزش و پرورش و زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی و در راستای تربیت نیروی انسانی مجرب در حوزه معارف دینی تشکیل شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا با هدف تربیت فرهیختگان دینی و نشر فرهنگ متعالی اسلام ناب محمدی (ص) هر سال از بین فارغ‌التحصیلان سوم راهنمایی ثبت‌نام به عمل می‌آورد.

سرلکیان با اشاره به یکم تیر‌ماه سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی بر نقش و اهمیت تبلیغ و اطلاع‌‌رسانی در جامعه تأکید کرد و گفت: اطلاع‌رسانی در جامعه امروز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و رسانه‌ها نقش مؤثری در ترویج فرهنگ دینی دارند.

انتهای پیام/87002/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول