اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش اردبیل:

آغاز طرح سنجش سلامت در اردبیل / بر‌پایی 13 پایگاه سنجش سلامت در اردبیل

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: با آغاز طرح ملی سنجش سلامت دانش‌آموزان 13 پایگاه به شکل ثابت و سیار فعالیت خواهند کرد.

آغاز طرح سنجش سلامت در اردبیل / بر‌پایی 13 پایگاه سنجش سلامت در اردبیل

رویا محمدحسینی در حاشیه آغاز طرح ملی سنجش سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: از مهمترین اهداف اجرای این طرح شناسایی و تسریع در درمان کودکانی است که به نحوی دارای مشکلات جسمی، روحی و روانی هستند.

وی عنوان کرد: در این طرح تلاش می‌شود با شناسایی مشکلات کودکان در گام‌های اول در چند جلسه بهبود نسبی با درمان‌های مداوم در دستور کار قرار گیرد و چنانچه به مراقبت بیشتر نیاز باشد کودکان را معرفی می‌کنیم تا زیر نظر پزشک متخصص قرار گیرند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: در سال گذشته بیش از 9/99 درصد دانش‌آموزان بدو ورود به ابتدایی با تعداد 19 هزار و 430 نوآموز زیر پوشش این طرح قرار گرفت که 16 هزار و 543 نفر در مدارس عادی تحصیل کرده و 2 هزار و 867 نفر نیازمند مراقبت بیشتر و معرفی به پزشک متخصص بودند تا مشکلات برطرف شود.

محمدحسینی ادامه داد: امسال در قالب طرح ملی سنجش 13 پایگاه شامل هشت پایگاه ثابت، دو پایگاه عشایری و سه پایگاه سیار دایر شده که پایگاه‌های ثابت ما در نواحی 1و2 اردبیل، پارس‌‌آباد، بیله‌سوار، خلخال، مشگین‌شهر و گرمی می‌باشند.

این مسئول تصریح کرد: سه پایگاه سیار نیز در سطح استان و در مناطق روستایی مستقر شده و در طی دو ماه اقدام به سنجش سلامت دانش‌آموزان می‌کنند تا سلامت آنها مورد ارزیابی قرار گیرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل بیان داشت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال در اجرای این طرح 20 هزار دانش‌آموز بدو ورود به دبستان مورد سنجش سلامت قرار گرفته و در این طرح مشارکت داشته باشند.

محمدحسینی در پایان گفت‌‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل عنوان کرد: از امروز تا آخر شهریور ماه این طرح در مناطق مختلف استان و پایگاه‌های تعیین شده اجرا می‌شود و مدیران مدارس ابتدایی حق ندارند بدون دریافت شناسنامه سلامت، دانش‌آموزی را ثبت نام کنند.

انتهای پیام/62005/ط20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول