اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

درخواست نماینده مردم بویراحمد در مجلس از رئیس‌جمهور منتخب

سهم کهگیلویه و بویراحمد در کابینه آینده فراموش نشود

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس گفت: انسان‌های توسعه یافته‌ای در این استان وجود دارند که تاکنون در هیچ رده مدیریتی کشور از آن‌ها استفاده نشده و انتظار این است که رئیس‌جمهور منتخب این طلسم را بشکند.

سهم کهگیلویه و بویراحمد در کابینه آینده فراموش نشود

غلام‌محمد زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ داشتن منابع غنی خدادادی و استعدادهای انسانی ناب نه تنها از هیچ کجای کشور پایین‌تر نیست بلکه جز استان‌های برخوردار کشور است.

وی در ادامه علاوه بر نیروی انسانی به ذخایر طبیعی اشاره کرد و افزود: این استان دارای 10 درصد آب کشور و 25 درصد منابع و ذخایر گاز و نفت است و با همین داشته‌ها اکنون با فاصله زیاد به عنوان محروم‌ترین استان شناخته می‌شود.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: محرومیت به قدری زیاد است که در شاخص‌ها نسبت به استان ماقبل خود 2,5 برابر محروم‌تر هستیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مشکلات استان را در بحث اشتغال، سرمایه‌گذاری، کشاورزی و صنعت و معدن دانست و گفت: داشتن مشکلات در این بخش‌ها یعنی این‌که مسئولان در رویکرد خود نسبت به کهگیلویه و بویراحمد بازنگری کرده و اجازه ندهند این ثروت‌های بزرگ همچنان در زیر زمین مغفول بمانند.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی همچنین به ذخیره بزرگ در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: ثروتی داریم که از 10 درصد آب و 25 درصد نفت هم بالاتر و بهتر است.

زارعی ادامه داد: نیروی انسانی توسعه یافته این استان بزرگترین ثروتی است که خداوند به این منطقه اعطا فرموده و در کشور کمتر از آن‌ها برای توسعه ایران اسلامی استفاده شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نیروهای زبده‌ای در استان داریم که به راحتی می‌توانند بزرگترین وزارتخانه‌ها را اداره کنند.

زارعی افزود: اما تاکنون کسی از آن‌ها نظری نخواسته و توجهی به آن‌ها نشده که امیدواریم رئیس‌جمهور جدید طلسم کنونی را شکسته و از این نیروهای متخصص و متعهد استفاده کند.

انتهای پیام/2571/م40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول