اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرسی صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد:

قیمت شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد ‌بسیار ارزان‌ است/چرا قیمت حمل ‌گران شد؟

معاون بازرسی و نظارت صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه قیمت خود شن و ماسه از هر جای دیگری ارزان‌تر است، گفت: با گرانی ناشی از حمل ماسه برخورد جدی می‌شود.

قیمت شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد ‌بسیار ارزان‌ است/چرا قیمت حمل ‌گران شد؟

قاسم شجاعی ‌در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به ‌گرانی شن و ماسه در این استان اظهار کرد: باید علت گرانی را از دو منبع تولیدکننده و حمل و نقل مجزا کرد چرا که گرانی شن و ماسه یا به تولید آن مربوط می‌شود و یا به هزینه حمل آن از سوی کامیون‌ها و این دو کاملا" مرز مستقلی دارند.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با تکمیل صحبت‌های خود افزود: آنچه مربوط به تولید شن و ماسه در این استان است باید گفت که شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد به نسبت سایر استان‌ها بسیار ارزان‌تر است و گرانی این مصالح ساختمانی به قیمت حمل آن مربوط می‌شود.

شجاعی با اعلام این خبر که قیمت مصوب انواع شن و ماسه و همچنین قیمت حمل و نقل آن در ستاد تنظیم بازار مصوب شده است، تأکید کرد: از آنجا که اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌ها تاکنون قیمت حمل را توافقی می‌دانست و این موضوع موجب یک خلأ بزرگ در این حوزه و تحویل شن و ماسه به قیمت بسیار بالا به مردم  می‌شد، تصمیم به تصویب قیمت معین در حمل این کالا گرفته شد که اگر کامیون‌داری این مصوبه را رعایت نمی‌کنند تخلف کرده و به شدت با آن برخورد خواهد شد.

معاون بازرسی و نظارت صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: لازم است مردم نیز در نهادینه شدن قوانین و تصمیمات و قیمت‌گذاری‌ها همکاری کنند ولی به هر حال باید تعیین تکلیف شود که چرا قیمت حمل گران است؟

* کالاهای اساسی عادلانه توزیع می‌شوند

شجاعی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به توزیع عادلانه کالاهای اساسی تصریح کرد: همه تلاش این سازمان برای حاکم شدن آرامش و ثبات در بازار این استان و توزیع عادلانه کالاهای اساسی است که این موضوع تا حد زیادی جا افتاده است.

وی عنوان کرد: کالاهای اساسی بر اساس تفکیک جمعیتی در هر شهرستان سهمیه‌بندی می‌شوند و بعد از آن عاملین با سابقه مثبت و حسن شهرت معرفی شده و این کالاها برای توزیع تحت نظارت این معاونت به آن‌ها تحویل داده می‌شود.

شجاعی در مورد اطلاع‌رسانی توزیع کالاهای اساسی بیان کرد: بازاریان در جریان قرار گرفته و اطلاع‌رسانی لازم صورت می‌گیرد و اکنون توزیع این کالاها با دقت و نظارت قابل قبولی انجام می‌شوند.

معاون بازرسی و نظارت صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر حضور مجدانه مأموران نطارتی در بازار این استان از مردم خواست تا مشارکت خود در زمینه حاکم شدن آرامش و ثبات در بازار را بیشتر کنند و هر گونه اطلاعاتی را در این زمینه به 124 گزارش دهند.

انتهای پیام/82005/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول