اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار زیرکوه:

تنها کتابخانه مرکزی زیرکوه بسته است/ با کمبود نیرو مواجه هستیم

معاون فرماندار زیرکوه با بیان اینکه فرهنگ کتابخوانی باید در بین مردم نهادینه شود، گفت: تنها کتابخانه زیرکوه به دلیل کمبود نیرو بسته شده است.

تنها کتابخانه مرکزی زیرکوه بسته است/ با کمبود نیرو مواجه هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌اکبر اکبری‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با بیان اینکه کتابخانه‌ها در رشد علمی جوانان نقش بسزایی دارند، اظهار کرد: فرهنگ کتاب‌خوانی باید در بین مردم نهادینه شود.

وی از تعطیلی تنها کتابخانه مرکزی شهرستان زیرکوه خبر داد و افزود: با توجه به وجود کتابخانه مناسب با چندین هزار کتاب متنوع و مناسب نباید درب آن بسته شود.

معاون فرماندار زیرکوه اذعان داشت: با بسته ‌شدن این مکان فرهنگی، امکان بهره‌برداری از آن توسط جوانان نیست.

اکبری‌راد خواستار تامین نیروی انسانی برای تنها کتابخانه مرکزی این شهرستان شد.

وی یکی دیگر از مشکلات کتابخانه مرکزی شهرستان را استیجاری بودن آن دانست و تصریح کرد: با وجود اینکه در این کتابخانه تعداد 8 هزار جلد کتاب وجود دارد و  بیش از هزار نفر عضو  این کتابخانه هستند، مکان آن استیجاری و این کتابخانه در ساختمانی که مربوط به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است قرار دارد.

معاون فرماندار زیرکوه اذعان داشت: با توجه به راه‌اندازی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهرستان ضرورت دارد که علاوه بر تامین نیروی انسانی کتابخانه شهرستان زیرکوه نسبت به احداث ساختمان کتابخانه اقدام شود.

اکبری‌راد یادآور شد: کتابخانه بخش زهان این شهرستان هم در مکان استیجاری ارائه خدمات می‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی، افزود: تامین امکانات و تجهیز کتابخانه‌های شهرستان زیرکوه به فناوری‌های جدید مورد توجه است.

معاون فرماندار زیرکوه خواستار تامین نیرو به منظور بهره‌برداری و استفاده بیشتر در طول شبانه‌روز توسط مراجعان و ارائه خدمات به آنها شد.

اکبری‌راد خاطر نشان کرد: با بسته بودن درب کتابخانه در زمان مرخصی و یا ماموریت مسئول مربوطه، در ترویج فرهنگ کتابخوانی مانعی ایجاد می‌شود و همچنین اثرات سوء بر جامعه دارد.

انتهای پیام/69013/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول