اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

24 خرداد حماسه‌ای بی‎‌بدیل در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زد

امام جمعه برازجان با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات هفته گذشته گفت: انتخابات 24 خرداد حماسه‌ای عظیم و بی‌بدیل در تاریخ نظام و انقلاب اسلامی ایران رقم زد.

24 خرداد حماسه‌ای بی‎‌بدیل در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زد

به گزارش خبرگزاری فارس از برازجان، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه امروز برازجان با سفارش به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: رعایت تقوای الهی انسان را به سوی انجام دستورات و واجبات الهی و دوری از منکرات دین رهنمون می‌سازد و زمینه‌ساز رشد و تعالی انسان می‌شود.

امام جمعه برازجان خاطر نشان کرد: داشتن الگوی صالح و شایسته از مسائلی است که می‌تواند انسان را به سمت کمال و رشد هدایت کند و اگر در زندگی از الگوهای نامناسب استفاده کنیم ما را به کجی و انحراف می‌کشانند.

مصلح بیان داشت: در فرهنگ قرآنی ما یکی از روش‌های مؤثر در تربیت معرفی الگو است و همواره بعد از بیان کمالات الگو و اسوه‌هایی در تمامی زمینه‌ها به ما معرفی می‌کند.

وی اضافه کرد: خداوند متعال با معرفی الگوهای مناسب و درستکار سعی کرده جامعه را به سمت مسیر مناسب راهنمایی کند و اگر جامعه‌ای به جای الگوگیری از شخصیت‌های مناسب به الگوهای نامناسب روی آورد، آن جامعه به سمت زوال و نابودی خواهد رفت.

این مسئول با تبریک میلاد امام زمان (عج) و نیمه شعبان اذعان داشت: همانطور که ستارگان مایه امنیت آسمان هستند، ائمه اطهار (ع) نیز مایه امنیت و زمین و انسان‌ها هستند و اگر جهان هستی لحظه‌ای خالی از حجت خداوند و امام زنده باشد، به سمت نابودی پیش می‌رود و از هم می‌پاشد.

امام جمعه برازجان با اشاره به حدیث ثقلین، عنوان کرد: بنا بر این حدیث وجود امام زنده در کنار قرآن امری لازم و همیشگی است و قرآن و اهل بیت از یکدیگر جدایی ناپذیر هستند و باید همیشه در کنار قرآن کریم امام زنده وجود داشته باشد تا مفهوم عمیق این حدیث تحقق پیدا کند.

مصلح با اشاره به ویژگی‌های شب قدر، ابراز داشت: شب قدر از مسلمات دین است و در این شب حوادث و تقدیر یک سال نازل می‌شود و بنابر احادیث نبی گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) در همه اعصار باید امام زنده‌ای باشد که نزول تقدیر را از عالم اعلی تلقی و دریافت کند.

وی به سالروز تبلیغ و اطلاع‌رسانی اشاره کرد و افزود: اطلاع‌رسانی و تبلیغ دین از مقوله‌های بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود و از این طریق مقابل هجمه‌های شدید دشمنان باید ایستادگی کنیم.

خطیب جمعه برازجان خاطر نشان کرد: هفته آتی به‌عنوان هفته صرفه‌جویی در مصرف آب نام‌گذاری شده و باید به این مهم توجه داشته باشیم که اصراف یکی از منکرات دین مبین اسلام است و دین همیشه ما را به اعتدال و صرفه‌جویی در زندگی راهنمایی و هدایت کرده است.

مصلح اذعان داشت: بر اساس آمار موجود ایران بیش از 2 برابر مصرف متوسط جهان آب مصرف می‌کند و باید با مدیریت صحیح بهترین استفاده را از منابع آبی کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به روز اصناف، اضافه کرد: در تمامی مراحل انقلاب اسلامی اصناف نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در دفاع از انقلاب اسلامی داشته‌اند و همواره در مسیر دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های امام، انقلاب، شهدا و رهبری عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی گام برداشته‌اند.

امام جمعه برازجان در ارتباط با هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: اعتیاد و مواد مخدر بلای خانمان‌سوزی است که بر همه عالم سایه افکنده و برای مقابله با این بلای خطرناک عزم جدی ملی و بین‌المللی لازم است.

مصلح افزود: ششم تیرماه سال 60 سالروز سوء قصد منافقین کوردل به آیت‌الله خامنه‌ای در مسجد ابوذر است و اراده خداوند متعال به این امر تعلق داشت که از رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی دفع خطر شود و هدایت جامعه اسلامی را در این برهه حساس انجام دهند.

وی به حماسه سیاسی 24 خرداد اشاره کرد و ابراز داشت: انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا حماسه‌ای بی‌بدیل و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی خلق کرد.

امام جمعه برازجان یادآور شد: این انتخابات دستاوردها و پیام‌های بزرگی برای جهانیان و مردم ایران داشت که باید همیشه به آن‌ها توجه داشته باشیم و آن را برای همه تبیین کنیم.

وی گفت: مواضع اصولی و مبنایی رئیس‌جمهور منتخب در کنفرانس مطبوعاتی نشان داد که از آرمان‌ها، اهداف و منافع ملت بزرگ ایران به هیچ وجه کوتاه نمی‌آیند و در همه عرصه‌ها از انقلاب و نظام اسلامی دفاع می‌کنند.

مصلح اظهار داشت: در راستای پیشبرد اهداف عالیه نظام همه ما وظیفه داریم دولت جدید و رئیس‌جمهور منتخب را یاری رسانیم و از هیچ کمکی دریغ نکنیم تا پشتوانه مردمی همیشه بتواند نقش‌آفرین باشد.

انتهای پیام/2451/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول