اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از وضعیت انتخابات در دشتستان

مردم دشتستان آماده حضوری دیگر / 77 درصد دشتستانی‌ها در انتخابات شرکت می‌کنند

مردم و مسئولان این شهرستان با تاکید بر لزوم مشارکت در خلق حماسه سیاسی بر لزوم انتخاب شخص اصلح در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری نیز تاکید کردند.

مردم دشتستان آماده حضوری دیگر / 77 درصد دشتستانی‌ها در انتخابات شرکت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، کمتر از 48 ساعت دیگر انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا آغاز می‌شود.

با توجه به نامگذاری امسال به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، مسئله انتخابات اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند و همه باید با تمام توان و ظرفیت برای خلق حماسه سیاسی همت کنیم.

دشتستان از شهرستان‌های مهم و تاثیرگذار در استان و کشور است و هم‌اکنون رقابت نامزدهای ریاست جمهوری و همچنین شوراها در این شهرستان با جدیت ادامه دارد و ستادهای نامزدها در شهرها و روستاهای مختلف دایر است.

بر اساس نظرسنجی صورت گرفته توسط خبرنگاران خبرگزاری فارس در دشتستان بیش از 77 درصد مردم قطعا در انتخابات شرکت می‌کنند و 18 درصد قطعا شرکت نمی‌کنند و 5 درصد نیز هنوز تصمیمی برای شرکت یا عدم شرکت در انتخابات نگرفته‌اند.

مردم و مسئولان این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان با تاکید بر لزوم مشارکت در خلق حماسه سیاسی بر لزوم انتخاب شخص اصلح در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری نیز تاکید کردند.

انتخابات در 207 شعبه اخذ رای در دشتستان

فرماندار دشتستان اظهار داشت: کمتر از 48 ساعت دیگر انتخابات مهم 24 خرداد آغاز می‌شود و مردم دشتستان برای انتخابات رئیس جمهور و همچنین برای انتخاب اعضای شوراهای شهر و روستا به پای صندوق رای می‌روند.

علیرضا خرمی افزود: از زمان دستور وزیر کشور و آغاز مراحل اولیه انتخابات، در دشتستان نیز اقدامات لازم انجام شد و هم‌اکنون ساز و کارهای لازم برای برگزاری مطلوب انتخابات فراهم شده است.

فرماندار دشتستان خاطر نشان کرد: مسئولان برگزاری انتخابات و دست‌اندرکاران انتخابات در مراحل مختلف تلاش زیادی داشته‌اند و آموزش‌های لازم نیز به این افراد ارائه شده است.

خرمی تصریح کرد: در شش بخش شهرستان دشتستان و در 9 شهر این شهرستان مقدمات کار برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و کم‌نظیر فراهم است.

وی با اشاره به شعب أخذ رأی در دشتستان افزود: 207 شعبه أخذ رأی در شهرستان دشتستان در نظر گرفته شده که از این تعداد 194 شعبه ثابت و 13 شعبه سیار است.

فرماندار دشتستان از برگزاری انتخابات در 95 روستای دشتستان خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی لازم در 104 نقطه دشتستان انتخابات شوراها برگزار می‌شود که از این تعداد 95 شورا روستایی و 9 شورا نیز شهری است.

خرمی گفت: مجموع منتخبان در شهرها و روستاهای این شهرستان 364 نفر است که از این تعداد 315 نفر در شورای روستایی و 49 نفر نیز در شورای شهری انتخاب خواهند شد.

تلاش دشمن برای کمرنگ کردن انتخابات

امام جمعه برازجان نیز بیان کرد: پس‌فردا انتخابات مهم 24 خرداد برگزار می‌شود و مردم از هم‌اکنون آماده خلق حماسه سیاسی هستند.

حجت‌الاسلام حسن مصلح گفت: امروز دشمنان برای کمرنگ کردن حضور مردم برنامه‌ریزی می‌کنند و باید با رأی بالای خود به نظام در واقع دشمنان را ناامید کنیم.

امام جمعه برازجان به تبیین بیانات رهبری در ارتباط با انتخابات پرداخت و خاطر نشان کرد: شرکت در انتخابات یک وظیفه دینی، اخلاقی، عقیدتی و ملی است و همه باید احساس وظیفه کنند.

مصلح با بیان اهمیت حفظ سلامت فضای انتخابات تصریح کرد: انتخابات باید برای نظام و ملت ما فرصتی برای ابراز وجود و اعتلای ارزش‌ها و نشان دادن وحدت و همبستگی و بصیرت باشد.

این مسئول هوشیاری و بصیرت را برای شناختن اهداف دشمنان ضروری دانست و اضافه کرد: انتخابات سرد و کم‌شور، هدف اولیه و اصلی دشمن است و نباید اجازه دهیم دشمن به هدف خود برسد.

وی خلق حماسه سیاسی را اصل مهم در انتخابات برشمرد و تصریح کرد: همه سلایق و دیدگاه‌ها محترم هستند و نامزدها نیز باید از تخریب یکدیگر و سیاه‌نمایی و کم رنگ کردن خدمات دولت‌های سابق پرهیز کنند.

حضور شبانه‌روزی قاضی کشیک در ایام انتخابات در دشتستان

رئیس دادگستری دشتستان نیز خاطر نشان کرد: در 34 سال اخیر علیرغم تحریم‌های جهانخواران و با وجودی که مردم را برای مشارکت نکردن در انتخابات ترغیب می‌کردند شاهد حضور بی‌نظیر مردم در انتخابات بوده‌ایم.

عبدالکریم رستگار تصریح کرد: امروز نیز دشمنان مردم را به عدم شرکت در انتخابات دعوت می‌کنند اما ملت مؤمن و مسلمان ایران اسلامی پاسخ اینها را می‌دهند و در 24 خردادماه با پاسخ مستحکم خود جواب دشمنان را می‌دهند.

وی با بیان اینکه هیئت‌های نظارت و اجرایی امانت‌داران انتخابات هستند گفت: صندوق رأی تحویل شماست و کسی که امانت‌دار خوبی نباشد عادل نیست.

رئیس دادگستری دشتستان اظهار داشت: از برادران هیئت‌های نظارت و اجرایی انتظار داریم که با رعایت امانت‌ کاری کنند که سربلندی و روسفیدی برای ملت باشد.

رستگار افزود: دستگاه قضایی برای برگزاری مطلوب انتخابات در دشتستان تمهیدات لازم را اندیشیده است و در بخش‌ها نیز نمایندگان ما در امر انتخابات همه توان خود را به کار می‌گیرند.

وی از حضور شبانه‌روزی قاضی کشیک در ایام انتخابات در دشتستان خبر داد و ابراز داشت: هر پرونده‌ای در ایام انتخابات در دشتستان خارج از نوبت رسیدگی می‌شود و دادگستری دشتستان با قاطعیت عمل خواهد کرد.

شهروندان: حتما مشارکت می‌کنیم

محمد ناصری شهروند دشتستان نیز اظهار داشت: حتما در انتخابات شرکت می‌کنم و به نامزد اصلح رأی می‌دهم.

کیوان کیوانی نیز گفت: باید خودمان برای شهر و کشورمان تصمیم‌گیری کنیم و شرکت در انتخابات در واقع حق انتخاب و تصمیم‌گیری برای مردم است.

مصطفی رضایی نیز بیان کرد: انتخابات نماد مردم‌سالاری در کشور است و شوراهای اسلامی نشان دهنده نقش مردم در اداره شهر و دیار خود است.

رضا بهمنی نیز خاطر نشان کرد: دشمنان همواره تبلیغاتی برای عدم حضور مردم انجام می‌دهند که البته مردم هرگز توجهی به تبلیغات دشمنان ندارند.

محمد بیاتی نیز گفت: انتخابات مسئله مهمی در کشور است و بدون شک در انتخابات شرکت می‌کنم و در مرحله اول به نظام اسلامی و سپس به نامزد اصلح رأی می‌دهم.

انتهای پیام/2452/و40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول