اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی:

2400 خانواده کمیته امداد خراسان شمالی از چرخه حمایت خارج شدند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: 2 هزار و 400 خانواده تحت حمایت کمیته امداد طی سال گذشته از گردونه حمایت خارج شدند.

2400 خانواده کمیته امداد خراسان شمالی از چرخه حمایت خارج شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی، امان‌الله حسین‌پور اظهار کرد: طیف کثیری از افراد مذکور با توانمندسازی در بخش اشتغال به خودکفایی رسیده‌اند برخی نیز بر اثر فوت، مهاجرت و غیره از این چرخه حمایت این نهاد خارج شده‌اند.

وی تصریح کرد: با حمایت‌های صورت گرفته از مددجویان زیر پوشش این نهاد در چند سال اخیر، شاهد توانمندی افراد تحت حمایت هستیم که این امر، نقطه قوتی در کاهش فقر در استان و حرکت به سوی توانمندی محسوب می‌شود.

حسین‌پور تاکید کرد: خارج شدن خانواده‌ها از تحت حمایت این نهاد زمانی اتفاق می‌افتد، که جامعه هدف مذکور کاملاً به توانمندی اقتصادی و فکری رسیده باشند.

وی با بیان اینکه افراد زیر پوشش، در صورت دارا بودن فاکتورهای همچون رسیدن به خودکفایی و اشتغال، توانمندی از چتر حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند گفت: با اقداماتی که در زمینه اشتغال‌زایی و سر فصل‌های مختلف حمایتی صورت می‌گیرد، شاهد گسترش روز افزون اشتغال در بین خانواده‌های کمیته امداد هستیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی همچنین به خانواده‌های نیازمند شناسایی شده اشاره کرد و افزود: با خروج خانوار‌های توانمند شده در سال گذشته، توانستیم پنج هزار و 737 خانواده نیازمند استان در قالب 14 هزار و 69 نفر را در پوشش کمیته امداد قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 33 هزار و 31 خانواده نیازمند استان به صورت دائم تحت حمایت این نهاد قرار دارد، خاطرنشان کرد: این افراد در 34 سرفصل‌های مختلف از جمله درمان، فرهنگی، اشتغال، مسکن، اکرام ایتام و غیره از این نهاد خدمات دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/63002/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول