اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گلستان:

برای قوام جامعه، باید به سمت شایسته‎سالاری حرکت کرد

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: برای قوام و دوام جامعه و سازمان‎ها، باید همه بخش‎های جامعه به سمت نخبه‎گزینی و شایسته‎سالاری حرکت کنند.

برای قوام جامعه، باید به سمت شایسته‎سالاری حرکت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، احمد فاضلیان در جمع گزینش‌گران دستگاه قضایی با اشاره به آیه 58 سوره نساء اظهار داشت: باید زمینه‎ای فراهم شود که انسان‎های نخبه و شایسته در ادارات و جایگاه‎هایی که امانت الهی محسوب می‎شود قرار گیرند.

وی مهمترین رسالت گزینش را بسترسازی برای جذب انسان‎های با فضیلت، صالح و امانت‎دار خواند و تصریح کرد: گزینش‌گران باید برای سپردن این مسئولیت‎ها به انسان‎های دلسوز که غم مردم را دارند و پای کار هستند تلاش کنند.

فاضلیان ابراز داشت: تلاش ما، سوق دادن سیستم اداری به سمت گزینش انسان‎های اهل و نخبه است.

مدیر هسته گزینش قوه قضاییه استان گلستان با روایت حدیثی از معصوم علیه‎السلام گفت: کنار گذاشتن انسان‎های با فضیلت، شایسته و وارسته یکی از عوامل آسیب‎پذیر کردن حکومت‎ها است که اگر از سوی گزینش‎گران نادیده گرفته شود ظلم نابخشودنی است.

فاضلیان کارآمدی هر نظام را در توان جذب و به‌کارگیری نیروی انسانی کارآمد عنوان کرد و افزود: حاکمیت شایسته‎سالاری و اولویت ضابطه‎گرایی بر رابطه‎گرایی علاوه بر توانمند کردن حکومت‎ها، از  فساد اداری نیز جلوگیری می‎کند.

وی از گزینش‎گران خواست در کار تحقیق، خدا را در نظر بگیرند و اجازه ندهند مسائل شخصی، کینه‎ها، عداوت و حسادت‎ها روی نظراتشان کوچکترین اثری بگذارد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان رازداری را یکی از مهمترین ویژگی‎های گزینش‎گران برشمرد و افزود: اطلاعات موجود در پرونده گزینشی افراد کاملاً محرمانه است و باید برای همیشه نیز به صورت راز باقی بماند.

فاضلیان همچنین، گزینش‎گران را از ورود به مسائل شخصی افراد منع کرد.

وی با بیان اینکه باید گزینش‎گران، از همه لحاظ نمونه باشند، از رابطان گزینش خواست همیشه و در همه حال در صراط مستقیم حرکت کنند.

در پایان این نشست از رابطان گزینش حوزه‎های قضایی استان گلستان با اهدای لوح، قدردانی شد.

انتهای پیام/2307/خ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول