اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی

بنیاد برکت در خراسان شمالی کار‌آفرینی می‌کند

معاون سرمایه گذاری و اقتصادی موسسه بنیاد برکت گفت: این بنیاد برای اشتغال‌زایی در مناطق محروم استان خراسان شمالی با تاسیس کارخانه تولید انواع لوله، پروفیل درزجوش و ورق‌های فولادی با کارآفرینان محلی، مشارکت کرد.

بنیاد برکت در خراسان شمالی کار‌آفرینی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، حسین شیرزاد طی بازدید از طرح‌های اقتصادی و سرمایه گذاری‌های مشارکتی موسسه بنیاد برکت با شرکای بخش خصوصی در استان خراسان شمالی گفت: این بنیاد در ساخت این کارخانه در شهرک صنعتی بجنورد با شرکت بهارنورد بجنورد مشارکت کرده است.

وی گفت : این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه 10 هزار تن تولید انواع لوله و پروفیل فلزی 5/2 اینچ و ورق سیاه و گالوانیزه شیت ابعادی و ایجاد ظرفیت اشتغال 150 نفر در استان ، در آینده نزدیک به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

وی ادامه داد: شهرستان بجنورد به لحاظ قرارگرفتن در مسیر ترانزیت کالا و داشتن مرز مشترک با کشور همسایه شمالی انگیزه بالایی را برای جذب و تمرکز سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال و میل به پیشرفت و توسعه در این استان ایجاد کرده است.

به گفته وی کارخانه مذکور، تنها تولید کننده لوله و پروفیل در ناحیه شمال شرق کشور است که به لحاظ دسترسی به راه اصلی و مسیر جاده ترانزیتی به کشورهای آسیای میانه، وجود نیروی کار متخصص و مجرب و عدم وجود محصول جایگزین در بازار عرضه این محصول، موقعیت ممتازی دارد.

شیرزاد تصریح کرد: گسترش تولیدات صنعتی در استان خراسان شمالی، به اشتغال‌زایی، رفع محرومیت، کاهش فقر روستایی و بهبود وضعیت اقتصادی استان کمک شایانی خواهد کرد.

*مشارکت در تاسیس کارخانه تولید فرآورده‌های قیری

معاون سرمایه گذاری و اقتصادی موسسه بنیاد برکت گفت: این بنیاد با مشارکت کارآفرینان بومی در طرح تکمیل و توسعه خطوط تولید فرآورده‌های قیری در شهرک صنعتی بیدک بجنورد، پتانسیل کارآفرینی برای 90 نفر از اهالی محلی را ایجاد می‌کند.

شیرزاد ظرفیت تولید سالانه این واحد را 30 هزار تن فرآورده‌های قیری عنوان کرد و افزود: این واحد تولیدی صنعتی در زمینی به مساحت 8 هزار و 188 متر مربع، توسط شرکت فرآورده‌های قیر پارت پاسارگاد با مشارکت بنیاد برکت، تاسیس می‌شود.

وی محصول تولیدی این شرکت را امولسیون قیر (قیر آبه) عنوان کرد و افزود: تولیدات این واحد عمدتاً در صنایع راه سازی، سد سازی، بازسازی و عایق کردن سطوح، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون سرمایه گذاری و اقتصادی موسسه بنیاد برکت ادامه داد: شرکت فرآورده‌های قیر پارت پاسارگاد، در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی 90 درصد تنها تولید کننده این محصول در این استان است که با توجه به سهم تأمین تقاضای استانی این محصول، نقشی موثر در اشتغال زایی این شهرستان خواهد داشت.

شیرزاد عنوان کرد: مشارکت بنیاد برکت در طرح تکمیل و توسعه خطوط تولید انواع قالب‌های فلزی و تابلوهای ترافیکی نیز با ظرفیت سالیانه 50 هزار تن در زمینی به مساحت 233 متر مربع توسط شرکت بیژن رایمند، عملیاتی خواهد شود.

وی با اشاره به پیشرفت 65 درصدی این طرح و توان ایجاد اشتغال برای 12 نفر در شهرک صنعتی شهرستان بجنورد گفت: پروژه‌هایی که این بنیاد در خراسان شمالی پس از سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب تاکنون سرمایه‌گذاری کرده و تفاهم نامه‌های سرمایه گذاری آن‌ها به طور کامل بین موسسه بنیاد برکت و شرکاء تودیع و مبادله شده به قصد توسعه مناطق محروم روستایی و حاشیه کلان شهرهای استان و ایجاد اشتغال مولد و تقویت کارآفرینان و کارفرمایان اقتصادی بوده است.

*مشارکت در صنایع تبدیلی

معاون سرمایه‌گذاری و اقتصادی موسسه بنیاد برکت همچنین مشارکت این بنیاد در پروژه صنایع تبدیلی در شهرستان شیروان را هم برشمرد و اظهار کرد: با افتتاح این واحد برای 170 نفر از اهالی محلی ایجاد اشتغال‌زایی شد.

وی افزود: مشارکت موسسه بنیاد برکت در طرح تکمیل و توسعه خطوط تولید انواع ماست پاستوریزه به ظرفیت 5 هزار تن، دوغ گازدار و بدون گاز به ظرفیت 16 هزار تن و تولید نوشابه‌های گازدار به ظرفیت 7 میلیون و 500 هزار لیتر در سال است.

به گفته این مسئول این واحد در زمینی به مساحت 4 هزار متر مربع، با شرکت کیمیا کولاک جهان در شهرستان شیروان، انجام شده است.

شیرزاد خاطر نشان کرد: استان خراسان شمالی به جهت تنوع اقلیم و شرایط آب و هوایی مناسب به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی و دامداری کشور مطرح است، اما متأسفانه صنایع تبدیلی و تکمیلی در این استان از جایگاه مناسب و رشد چندانی برخوردار نیست.

معاون سرمایه‌گذاری و اقتصادی موسسه بنیاد برکت با اشاره به ایجاد فرصت‌های شغلی برای 170 نفر و افزایش ارزش افزوده محصولات تولیدی گفت: عملیاتی کردن این طرح موجب افزایش درآمد بهره‌برداران و ارتقای بخش کشاورزی و زیر بخش‌های آن در این استان خواهد شد.

وی گفت: بنیاد برکت در طرح تکمیل و توسعه خطوط تولید بسته‌بندی حبوبات به ظرفیت 3 هزار و 600 تن و ادویه‌جات به ظرفیت 150 تن در سال در زمینی به مساحت 3 هزار و 704 متر مربع در شهرستان اسفراین، با شرکت سلوک به نان اسفراین، مشارکت کرده است.

به گزارش فارس، بنیاد اجتماعی، اقتصادی و عام‌المنفعه برکت پنج سال پیش به منظور کارآفرینی و ایجاد توسعه اجتماعی و اقتصادی در مناطق محروم کشور، زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تاسیس شد.

مدل مشارکت بنیاد برکت در طرح‌های اقتصادی مناطق محروم کشور، مدلی انحصاری و مخصوص است که تاکنون به طور وسیعی اجرا نشده است و عمدتاً الگوی کاملاً‌ بومی و عملیاتی شده توسط بنیاد برکت است.

سقف مشارکت بنیاد برکت تا 49 درصد در منابع سرمایه‌ای طرح است که در آورده‌ 51 درصدی متقاضی مشارکت می‌کند به همین خاطر این بنیاد به هیچ عنوان در جایگاه مجری ظاهر نمی‌شود.

انتهای پیام/63002/ط

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول