اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

32 هزار واحد مسکن مهر در خراسان‌رضوی آماده بهره‌برداری است

استاندار خراسان‌رضوی از آماده بودن 32 هزار واحد مسکن مهر در خراسان‌رضوی برای افتتاح خبر داد و گفت: منتظر برنامه سفر ریاست محترم جمهور و یا یکی از مقامات عالی کشوری برای افتتاح واحدهای مسکن مهر خراسان‌رضوی هستیم.

32 هزار واحد مسکن مهر در خراسان‌رضوی آماده بهره‌برداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر صبح امروز در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های راه و شهرسازی خراسان‌رضوی در سالن ترمینال داخلی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس اظهار کرد: توسعه راه‌های مواصلاتی قطعا در توسعه همه ‌جانبه استان موثر است.

استاندار خراسان‌رضوی افزود: سهم استان خراسان‌رضوی از تولید ناخالص داخلی پنج درصد بوده که 68 درصد از این رقم یعنی 22 هزار میلیارد تومان مربوط به بخش خدمات است.

فروزان‌مهر خاطرنشان کرد: بخش گردشگری، زیارت و حمل و نقل سهم ویژه‌ای از تولید ناخالص ملی در استان خراسان‌رضوی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در دولت نهم و دهم در حوزه راه و شهرسازی انجام شده، تصریح کرد: 14 درصد شبکه ریلی کشور در خراسان‌رضوی واقع شده است؛ همچنین برقی کردن قطار تهران- مشهد از پروژه‌های ارزشمند اجرایی شده در خراسان‌رضوی است.

فروزان‌مهر از وزیر راه و شهرسازی خواستار تکمیل و تسریع پروژه‌های ریلی مشهد ـ گرگان و مشهد- چناران شد.

به گفته استاندار خراسان‌رضوی در حال حاضر 44 پایانه مسافربری در خراسان‌رضوی وجود دارد که 39 پایانه مسافری و چهار پایانه بار و یک پایانه نیز مرزی است.

وی با اشاره به جایگاه فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد در سطح کشور اظهار کرد: فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد از نظر استاندارد پرواز دومین فرودگاه کشور محسوب می‌شود و در سال گذشته 7 میلیون مسافر از طریق این فرودگاه جابه‌جا شده‌اند که یک میلیون نفر آنها مسافر خارجی بوده‌اند.

فروزان‌مهر یادآور شد: در سال گذشته علی‌رغم کاهش مسافر در تمام فرودگاه‌های کشور، فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد افزایش 30 درصدی جابه‌جایی مسافر را داشته است.

استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: روزانه 160 تا 210 پرواز در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد نشست و برخاست می‌کند و به طور میانگین 17 هزار مسافر روزانه از این فرودگاه جابه‌جا می‌شوند.

وی با اشاره به وضعیت مسکن مهر خراسان‌رضوی گفت: مسکن مهر در خراسان‌رضوی پیشرفت 77 درصدی داشته و در حال حاضر 32 هزار واحد مسکن مهر شهری و روستایی در سطح استان آماده بهره‌برداری است که منتظر برنامه سفر ریاست محترم جمهور و یا یکی از مقامات عالی کشور برای افتتاح این واحدها هستیم.

انتهای پیام/70003/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول