اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرکات استان قم خبر داد

درآمد 95 میلیارد تومانی گمرکات در قم

مدیرکل گمرکات استان قم گفت: در دو ماه آغازین سال جاری، گمرکات استان درآمد بیش از 95 میلیارد تومانی داشته است.

درآمد 95 میلیارد تومانی گمرکات در قم

احمد ذاکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اینکه در دو ماه ابتدایی سال درآمد کل گمرکات استان قم به 95 میلیارد و 300 میلیون تومان رسیده است‌ اظهار کرد: از مجموع کل درآمد در این مدت، درآمد استانی مبلغ 78 میلیارد تومان و شش درصد مالیات بر ارزش افزوده و سایر عوارض مبلغ 7 میلیارد و 400 میلیون تومان وصول شده است.

وی با تاکید بر اینکه در بخش صادرات 16 هزار و 437 تن انواع کالا از قبیل کفش و کتاب، مصنوعات فلزی، مواد و محصولات خوراکی، مصنوعات شیشه‌ای، مواد و مصنوعات پلاستیکی، مواد شوینده و سفیدکننده، البسه و... به ارزش 29 میلیون و 515 هزار دلار به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، امارات، ارمنستان، ازبکستان و لبنان صادر شده است.

مدیرکل گمرکات استان قم تصریح کرد:‌ این میزان صادرات از لحاظ ارزش 29 میلیون و از لحاظ وزن 68 درصد رشد داشته است.

ذاکری با اشاره به اینکه در بخش واردات در دو ماه فروردین و اردیبهشت سال جاری 11 هزار و 766 تن کالا به ارزش 56 میلیون و 980 هزار دلار از طریق گمرکات استان قم به کشور وارد شده است‌ خاطرنشان کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 18درصد و از نظر ارزش 9درصد افزایش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه در این مدت 1340 دستگاه خودرو از طریق گمرک قم به کشور وارد شده است،‌ اضافه کرد: در همین مدت 3758 تن کالا به ارزش 24 میلیون و 180 هزار دلار از سایر گمرکات به گمرکات استان قم ترانزیت شده است که در مقایسه با مدت مشابه از نظر وزن 66 درصد و از نظر ارزش 79 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان قم با اشاره به بخش امانات پستی تصریح کرد: 192 بسته به وزن 384 کیلوگرم از کشورهایی نظیر آمریکا، استرالیا، امارات، آلمان، عراق و کشورهای دیگر به عنوان هدیه و سوغات به بخش امانات خارجی وارد و ترخیص شده‌اند.

ذاکری با تاکید بر اینکه در بخش قضایی 53 فقره پرونده قاچاق به ارزش 27 هزار و 838 میلیون ریال در گمرک استان قم تشکیل شده است‌ اضافه کرد: 26 فقره پرونده مربوط به پرونده‌های بالای 10 میلیون ریال و 27 فقره پرونده مربوط به پرونده‌های زیر 10 میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/78008/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول