اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دو ماه سال جاری صورت گرفت

صدور 49 میلیون دلار کالا از گمرک قزوین به کشورهای مختلف

با توجه به عملکرد گمرگ استان قزوین در دو ماه سال جاری و مقایسه آن مدت مشابه سال گذشته در بخش صادرات بیش از 70 هزار تن کالا به ارزش 49 میلیون دلار معادل یک هزار و 215 میلیارد ریال از طریق گمرک این استان به خارج از کشور صادر شد.

صدور 49 میلیون دلار کالا از گمرک قزوین به کشورهای مختلف

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره گمرک استان قزوین، در بخش صادرات بالغ بر 70 هزار و 621 تن کالا به ارزش 49 میلیون دلار معادل یک هزار و 215 میلیارد ریال از طریق گمرک استان قزوین به خارج از کشور صادر شده که از لحاظ وزن 61 درصد و از لحاظ ارزش 11 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

عمده‌ترین کالاهایی که از گمرک این استان صادر شده، عبارت از مواد شوینده، کالاهای صنعتی، مصنوعات مسی، شیشه و آیینه، تخم‌مرغ، سایر محصولات شیمیایی، آهن‌آلات و فولاد، کاشی و سرامیک، سایر کالاهای برقی و غیره است که به کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، گرجستان صادر شده است.

در بخش واردات نیز مقدار 15 هزار و 968 تن کالا به ارزش 60 میلیون دلار معادل یک هزار و 462 میلیارد ریال از طریق گمرک استان ترخیص شده است که از لحاظ وزن 55 درصد و از لحاظ ارزش 33 درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

کمپرسور، قطعات منفصله کشنده، محور و زیربندی تریلر، اجزا و قطعات کولر، ورق آهنی رنگی، قوطی در دار، پودر نوشیدنی و سایر اسانس‌ها، خودرو سواری، مواد بهداشتی حمام، لامپ کم مصرف از عمده‌ترین کالاهای وارداتی است.

کالاهای یادشده از کشورهای امارات، چین، ترکیه، کره، هلند، آلمان، اسپانیا، تایوان، سنگاپور، ایتالیا به این گمرک وارد شده است و همچنین متوسط تعرفه در این مدت 7.6 درصد است.

در بخش امور مالی گمرک استان قزوین در این مدت مبلغ  175 میلیارد ریال درآمد کسب کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد کاهش را نشان می‌دهد.

در بخش قضایی طی این مدت تعداد 44 فقره پرونده قاچاق کالا به ارزش 402 میلیارد ریال و با مبلغ جریمه یک هزار و 304 میلیارد ریال تشکیل شده است.

در بخش امانات پستی تعداد 60 بسته به ارزش 68 میلیون ریال به خارج از کشور صادر و تعداد 113 بسته به ارزش 46 میلیون ریال به کشور وارد شده است.

انتهای پیام/77002/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول