اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌مناسبت ورود ملی‌پوشان به جام جهانی برزیل

فوتبال‌ ایران جهانی شد، جهانی بمانیم

فوتبال ایران با تلاش بازیکنان و کادر فنی جهانی شد و باید تلاش شود تا در رده جهانی بماند.

فوتبال‌ ایران جهانی شد، جهانی بمانیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، در پی صعود مقتدرانه تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران به جام جهانی فوتبال 2014 برزیل به میان مردم فوتبال‌دوست قائمشهر رفتیم تا از احساسات آنان جویا شویم و از شور و شعف آنان پس از خلق دومین حماسه در هفته جاری گزارشی به رشته تحریر درآوریم.

با آنکه یک روز پس از حماسه‌ای دیگر که در 28 خرداد البته این بار توسط غیورمردان سرفراز تیم ملی فوتبال در اولسان کره جنوبی رقم می‌خورد گذشته بود اما هنوز روحیه شادابی و نشاط حاصل از برد و صعود در میان مردم موج می‌زد و این را می‌شد از چهره‌های شاداب و بشاش آنان به وضوح لمس کرد، انگار گویی که تمام مشکلات شامل تورم، گرانی و بیکاری از مردم رخت بر بسته بود.

ابتدا به سراغ دو برادر دوقلو که در سوپر مارکت واقع در خیابان بهشتی قائمشهر مشغول به کار بودند رفتیم که از قضا این دو برادر اهل ورزش بودند (محمد و احمد محمدی) و علاقه‌ای خاص و وافر به فوتبال به ویژه فوتبال ملی داشتند.

آنها از این برد و صعود و حماسه بسیار خوشحال بودند و اذعان داشتند که حماسه ملی‌پوشان در 28 خرداد در اولسان کره جنوبی حماسه 24 خرداد مردم در پای صندوق‌های رای را تکمیل کرد.

احمد محمودی با فردی که بازنشسته صنعت فولاد بود روبرو شدیم فردی که به مسائل از زاویه‌ای خاص و دقیق نگاه می‌کرد، وی این صعود را مرهون تجربه و دقت نظر و برنامه کارلوس کی‌روش پرتغالی می‌دانست و یکدلی و اتحاد بازیکنان و دعای خیر مردم را نیز در این صعود دخیل می‌دانست.

وی همچنین امیدوار بود تا با تمدید قرارداد این مربی پرتغالی بتوان از تجربیات وی در جام جهانی 2014 برزیل بهره برد.

وقتی که به کیوسک روزنامه‌فروشی رفتیم، نکته جالبی جلب توجه می‌کرد و آن باقی ماندن اندک روزنامه‌های ورزشی و فروش خوب و به سرعت آنان بود که بیشتر روزنامه‌های حماسه دیروز ملی‌پوشان در اولسان کره جنوبی را به تصویر کشیده و پوشش می‌دادند.

در جلوی درب روزنامه‌فروشی با دو جوان دانشجو به نام‌های کریم محمدی و احمد ربانی مواجه شدیم که داشتند در مورد گل زیبای رضا قوچان‌نژاد و توانایی‌های بالای این مهاجم 26 ساله مشهدی تیم استانداردلیژ بلژیک با هم به گفت‌و‌گو می‌پرداختند.

راستی تا یادمان نرفته باید اقرار کنیم که نقش پررنگ و بی‌بدیل گوچی(قوچان نژاد) در این برد مهم و سرنوشت‌ساز کتمان‌ناشدنی است.

وی در هفت بازی ملی خود پنج گل را برای تیم ملی به ثمر رساند، بی‌شک وی را باید ستاره ستودنی سه بازی حساس خرداد ماه 92 در برابر قطر لبنان و کره جنوبی قلمداد کرد.

وی در بازی دیروز توانست از غفلت مدافع حریف نهایت بهره را برده و تک‌گل زیبای تیم ملی را به ثمر رسانده و عنوان بهترین بازیکن میدان را از آن خود کند.

==============

گزارش از پیمان یوسفی

==============

انتهای پیام/86008/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول