اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین بازی پلی‌آف برای صعود به لیگ برتر

پاسی‌ها در نصف جهان به دنبال خلق حماسه‌ای دیگر

تیم فوتبال پاس همدان روز جمعه در نخسین بازی مرحله پلی‌آف برای صعود به لیگ برتر و کسب نیم‌سهمیه باقی مانده باید برابر تیم ذوب‌آهن اصفهان صف‌آرایی می‌کند تا با پیروزی در این مسابقه حماسه دیگری را رقم بزند.

پاسی‌ها در نصف جهان به دنبال خلق حماسه‌ای دیگر

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پس از کش و قوس‌های فراوان سازمان لیگ فدراسیون فوتبال کشورمان برای مشخص شدن تیم شانزدهم فصل بعد رقابت‌های لیگ برتر، دیدار تیم‌های پاس همدان و ذوب آهن در روزهای 31 خرداد و پنجم تیر را اعلام کرد.

در دیدار نخست این مرحله برای شناخت تیم شانزدهم در رقابت‌های فصل یازدهم لیگ برتر سبزپوشان همدانی باید در ورزشگاه اختصاصی فولادشهر به مصاف تیم ذوب آهن بروند تا نیمه اول این جدال سخت برگزار شود تا چهره تیم صعودکننده به لیگ برتر در همدان مشخص شود.

پاسی‌ها که با حمایت تماشاگران همدانی و غیرت و تعصب بازیکنان و پیاده کردن تمام برنامه‌های کادر فنی خودشان در دو بازی رفت و برگشت تیم مس سرچشمه را از پیش رو برداشتند و در دو بازی با حساب سه بر دو بر حریف خود غلبه کردند.

تیم فوتبال پاس با پیروزی برابر مس سرچشمه ضمن راهیابی به مرحله نهایی پلی‌آف لیگ برتر عنوان سومی مسابقات لیگ آزادگان و مدال برنز این رقابت‌ها را از آن خود کردند و با روحیه بهتری برای این مرحله آماده شدند.

سبزپوشان همدانی این روزها فقط با مشکلات مالی روبرو بودند و کمتر از 40 درصد از قراردادهای خود را دریافت کردند با یک پیروزی و یک تساوی که در مسابقات لیگ آزادگان به دست آورد نسبت به حریف اصفهانی خود وضعیت بهتری دارد و برای مرحله نهایی این رقابت‌ها راهی دیار نصف جهان شده است.

پاسی‌ها این روزها با وجود تلاش زیادی که کادر فنی برای آمادگی صد درصدی برای رویارویی مقابل ذوب آهن اصفهان با لشکری از مصدومان مواجه هستند.

مهرداد رضایی، قاسم پوراسدالله، لفته حمیدی و جواد بابایی چهار بازیکن مصدوم تیم پاس هستند که باید وحید علی‌آبادی که به دلیل مسمومیت در چند جلسه تمرین آماده‌سازی تیم پاس شرکت نداشته و مهرداد رضایی نیز به دلیل جراحی بینی عملاً بازی رفت مقابل ذوب آهن را از دست دادند به این تیم اضافه شوند.

از طرف دیگر ذوبی‌ها که در سه هفته پایانی لیگ برتر با تساوی مقابل پرسپولیس و پیروزی شش بر صفر برابر تیم سقوط کرده صنعت نفت آبادان و برد شیرین هفته آخر یک بر صفر ملوان بندر انزلی را با شکست بدرقه کردند موفق شدند از وضعیت نابسامان انتهای جدول نجات پیدا کنند و با اکتفا به عنوان چهاردهمی برابر بازی در مرحله پلی‌آف ماندن یا سقوط خود را امضاء کنند.

اصفهانی که در طول 42 روز تعطیلی لیگ برتر در هیچ میدان رسمی محک نخوردند با تغییرات اساسی در کادر فنی به مصاف شاگردان امید طیری و پاس همدان خواهند رفت.

جدایی فرهاد کاظمی از تیم ذوب آهن باعث شد تا پیرمرد فوتبال ایران محمود یاوری در شهر خودش سکاندار این تیم اصفهانی شود تا در این مقطع از زمان و شرایط موجود فوتبال ایران منجی این تیم صنعتی شود.

محمود یاوری در این مسابقه دو بازیکن خود را ندارد، علیرضا حدادی‌فر که از ناحیه زانو دچار مصدومیت شده در این دیدار غایب است، همچنین سینا عشوری نیز که در آخرین مسابقه لیگ برتر ذوب آهن از داور کارت زرد دریافت کرد به دلیل سه اخطاره شدن نمی‌تواند بازی کند.

 

مدیریت باشگاه ذوب آهن در این هفته با پرداخت مبالغی قابل توجه به دنبال شارژ روحیه بازیکنان و کادر فنی تیم‌شان بودند تا از سقوط به لیگ دسته اول جلوگیری کنند و برای بازی روز جمعه برابر سبزپوشان همدانی با آمادگی کامل به زمین بروند.

به نگاهی به آمار و تاریخچه بازی‌های این دو تیم در لیگ برتر و از زمانی که تیم پاس به همدان منتقل شده وضعیت همدانی بهتر از حریف اصفهانی است به طوری که سبزپوشان همدانی در طول لیگ برتر فصول هفتم، هشتم، نهم و دهم برابر ذوب آهن اصفهان سه بار به تساوی دست یافتند و سه بار پیروز میدان شدند و دو بازی با برد ذوبی‌ها همراه بوده است.

مردم همدان که روز سه‌شنبه با راهیابی تیم ملی کشورمان به جام جهانی با ریختن به خیابان‌ها جشن و پایکوبی را به راه انداختند منتظر حماسه و افتخار دیگری از طرف بازیکنان پاس همدان هستیم تا از این فرصت طلایی به دست آمده نهایت استفاده را کنند و با غیرت و تعصب خود از این مسابقه حساس با سرافرازی بیرون بیایند.

تیم فوتبال پاس همدان روز چهارشنبه راهی دیار نصف جهان شده تا روز جمعه 31 خرداد ساعت 17:30 در ورزشگاه اختصاصی فولاد شهر اصفهان برابر حریف قدرتمند خود ذوب آهن این شهر صف‌آرایی کند.

---------------------

فرشید گل‌محمدی

---------------------

انتهای پیام/89020/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول