اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات دامی اردبیل خبر داد

راه‌اندازی ایستگاه اصلاح ژنتیک و پرورش زنبور عسل در اردبیل

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه استان اردبیل در تولید عسل رتبه سوم کشور را داراست، ایستگاه پرورش زنبور عسل به همراه اصلاح ژنتیک در این استان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی ایستگاه اصلاح ژنتیک و پرورش زنبور عسل در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا توانا ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی در گرمی اظهار داشت: در سال‌های اخیر جهاد کشاورزی اقدامات مثبت و سازنده‌ای را در ارتقای شاخص‌های توسعه زراعی، دامی و باغی انجام داده که در بخش دام این ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها شاخص و ممتاز نسبت به سایر بخش‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: میزان تولید مرغ در استان اردبیل از 18 هزار و 500 تن با سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته و بهبود شاخص‌های فناوری و سخت‌افزاری و امکانات به 27 هزار تن رسیده است که امیدواریم با این حرکت خودکفایی تولید مرغ را در استان شاهد باشیم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: البته در حال حاضر نیز سه برابر مصرف استان مرغ تولید می‌شود که قطعاً مازاد آن به سایر استان‌ها عرضه شده و کمبودها و نقص‌ها در این زمینه با توجه به برخی مشکلات سال‌های اخیر برطرف شده است.

توانا گفت: ما در تولید گوشت سفید در کنار رسیدن به مرز خودکفایی توانسته‌ایم ارتقای کیفیت تولید را نیز مدنظر قرار دهیم که در این ارتباط پیش‌بینی می‌کنیم تولیدات ما در یک سطح مطلوب به سه برابر وضعیت فعلی نیز برسد.

این مسئول رشد 110 درصدی تولید عسل استان را یادآور شد و عنوان کرد: استان اردبیل در تولید عسل رتبه سوم را دارد و در کیفیت تولید عسل نیز جزو شاخص‌ترین استان‌ها محسوب می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل با انتقاد از برخی فروشندگان و عرضه‌کنندگان عسل که به جای عسل خالص سبلان عسل ناخالص تحویل مردم می‌دهند، بیان داشت: در این زمینه چون مسئولیتی بر عهده ما گذاشته نشده از دستگاه‌های ذیربط به ویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات انتظار داریم که برخورد جدی با سودجویان و فرصت‌طلبان داشته باشند.

توانا همچنین از راه‌اندازی ایستگاه پرورش زنبور عسل در اردبیل خبر داد و افزود: در این ایستگاه سعی داریم با اصلاح ژنتیک زنبور‌ها مرغوب‌ترین زنبورها و ملکه زنبورستان‌ها را پرورش داده و در اختیار بهره‌برداران قرار دهیم.

وی با اشاره به توانمندی‌های کشاورزی و دامی شهرستان گرمی ادامه داد: در این شهرستان توسعه باغات و همچنین دامداری‌های صنعتی نوین در دستور کار قرار گرفته به طوری که پیش‌بینی می‌کنیم با تکمیل سد عمارت بیش از 20 هزار هکتار اراضی دیم منطقه به آبی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل در پایان سخنان خود تصریح کرد: استفاه از فناوری‌های نوین در این بخش عامل اصلی ارتقای راندمان تولید و بهره‌وری است که البته تولید محصولات سالم و ارگانیک جزو ضروریت‌ها و اولویت‌های این بخش محسوب می‌شود.

انتهای پیام/62006/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول