اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره جهادکشاورزی مسجدسلیمان خبر داد

تولید 200 تن عسل در مسجدسلیمان

رئیس اداره جهادکشاورزی مسجدسلیمان از تولید 200 تن عسل از کندوهای عسل در این شهرستان خبر داد.

تولید 200 تن عسل در مسجدسلیمان

ناصر حسین‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مسجدسلیمان اظهار کرد: با توجه به راندمان بالای کندوهای عسل در این شهرستان عملکرد تولید عسل در سال‌جاری در این شهرستان 200 تن برآورد شده است.

وی در بیان تولیدات زنبور عسل از بخش کار گروه توسعه کشاورزی در سال گذشته افزود: در تولیدات زنبور عسل در سال گذشته به 70 نفر از محل اعتبار توسعه کشاورزی برای خرید کندو عسل تسهیلات داده شده است.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: 18 هزار فروند کندو عسل در این شهرستان وجود دارد که در حال حاضر این کندوها همگی فعال بوده و در تولید عسل این شهرستان مشارکت دارند.

حسین‌زاده بیان کرد: عسل تولید شده در این شهرستان برای مصارف داخلی به شهرستان‌های دیگر فرستاده می‌شود.

وی در بیان تولید عسل در مسجدسلیمان خاطرنشان کرد: مسجدسلیمان یکی از شهرستان‌های موفق در زنبورداری و تولید عسل بوده و در این زمینه کارنامه قابل قبولی برای شهرستان وجود دارد.

حسین‌زاده با توجه به اینکه عسل تولیدی مسجدسلیمان عسل بسیار مرغوبی است تصریح کرد: اگر در بحث بازاریابی و بسته‌بندی این محصول فعالیت شود زنبورداران این منطقه موفق می‌شوند تا ارزش افزوده بیشتری را تولیدات خود کسب کنند.

وی درباره تسهیلات داده شده به زنبورداران این شهرستان افزود: به هر فرد متقاضی 20 میلیون تومان وام داده شده که هر کدام از وام گیرندها اقدام به خرید 100 کندو عسل کردند.

رئیس اداره جهادکشاورزی مسجد سلیمان خاطرنشان کرد: طرح توسعه زنبورداری با استقبال چشمگیر زنبورداران این شهرستان مواجه شده است.

حسین‌زاده با اشاره به این موضوع ادامه داد: در راستای افزایش توسعه زنبورداری در این شهرستان امسال به 30 نفر از متقاضیان وام اعطا می‌شود که این افراد برای افزایش تولیدات عسل مسجدسلیمان مشارکت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: این وام اعطایی حتما باید در راستای خرید کندو عسل هزینه شود و به این دلیل صرف این وام در جاهای دیگر امکانپذیر نیست.

وی از اهداف طرح توسعه زنبورداری در مسجدسلیمان افزود: این طرح باعث افزایش خرید کندو، تولید عسل و اشتغال‌زایی در این شهرستان شده است و اجرای آن ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره جهادکشاورزی مسجدسلیمان در پایان گفت: باید روی بحث عسل گیاهان برتر کار شود که در این باره عسل تولید شده بر روی درخت کنار عسل بسیار خوب و مرغوبی است.

انتهای پیام/72006/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول