اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور خوانسار عنوان کرد

راه‌اندازی پژوهشکده فرآورده‌های زنبور عسل و گیاهان دارویی در خوانسار

رئیس دانشگاه پیام‌نور خوانسار گفت: تا یک سال آینده پژوهشکده فرآورده‌های زنبور عسل و گیاهان دارویی در دانشگاه پیام نور خوانسار راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی پژوهشکده فرآورده‌های زنبور عسل و گیاهان دارویی در خوانسار

رسول کافی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد راه‌اندازی پژوهشکده فرآورده‌های زنبور عسل و گیاهان دارویی اظهار کرد: این پژوهشکده در زمینی بالغ بر 55 هکتار که توسط مسئولان شهرستان و استانداری اصفهان واگذار شده، راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان خوانسار در ایران قطب تولید عسل و بسته‌بندی است، تصریح کرد: به همین منظور در صدد ایجاد پژوهشکده‌ای زیر نظر وزارت علوم بوده تا بتوان به صورت علمی طرح‌های پژوهشی در زمینه زنبور عسل و فرآورده‌های تولیدی آن و گیاهان دارویی را به سرانجام برسانیم.

رئیس دانشگاه پیام نور خوانسار ادامه داد: در سطح کشور و در مناطق گوناگون تولید عسل بسیاری داریم که نیاز به ساماندهی است.

وی اضافه کرد: یکی از مواردی که در مورد عسل تولیدی در کشور با وجود برخی از آزمایشگاه‌ها مغفول مانده، تعیین میزان ساکاروز موجود در عسل هست که در واقع نشان‌دهنده طبیعی و خالص بودن عسل است.

کافی موسوی که داشتن استاندارد عسل را یکی از نکات مهم در صادرات و مصرف داخل دانست و بیان کرد: زمانی که تولید کننده‌ها مجبور به دریافت استاندارد از طریق پژوهشکده باشند، به میزان صادرات این محصول کمک بزرگی می‌کند.

وی افزود: نوع گیاه مصرفی توسط زنبور عسل نیز یکی از نکاتی است که در میزان شفابخشی و درمان این ماده غذایی موثر بوده به همین منظور در کنار راه‌اندازی پژوهشکده فرآورده‌های زنبور عسل، گیاهان دارویی را نیز گنجانده تا با پژوهش و اصلاح ژنتیک گیاهان به تولید بهتر این محصول کمک کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور خوانسار تاکید کرد: کار اصلاح ژنتیک نه تنها در مورد گیاهان دارویی بلکه در مورد نژاد زنبورهای ایرانی نیز این کار انجام و میزان تولید عسل را بالا ببریم.

وی گفت: اکنون با دعوت از اعضای هیئت‌های علمی دانشگاه‌های پیام نور کشور سعی در جذب تشکیل اعضای این پژوهشکده داریم.

انتهای پیام/63007/ط20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول