اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

تولید 1700 تن عسل در چهارمحال و بختیاری

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش بینی می‌شود، تولید عسل امسال در استان چهار محال و بختیاری بالغ بر یک‌هزار و 700 تن باشد که نسبت به سال قبل 700 تن افزایش تولید خواهیم داشت.

تولید 1700 تن عسل در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری،  برزو هیبتیان اظهار کرد: شرایط آب و هوایی، پوشش گیاهی مناسب مرتعی و زراعی، وجود بیش از 46 هزار هکتار باغ در استان، شناسایی  بیش از 400 گونه گیاهی دارویی در استان زمینه مناسبی برای پرورش و نگهداری زنبور عسل در استان فراهم کرده است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 170 هزار کندوی عسل توسط هزار و 400 نفر در استان پرورش داده می‎شود.

هیبتیان ادامه داد: سالانه بیش از 100 هزار کندوی مهاجر از استان‌های خوزستان، فارس، اصفهان، بوشهر، بندر عباس و یزد به مدت پنج ماه در استان مستقر می‎شوند و به تولید شهد، موم، گرده و عسل و از همه مهم‎‌تر گرده افشانی کمک می‎کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه باغات از 46 هزار هکتار کنونی به 200 هزارهکتار پیش بینی شده، گفت: توسعه زنبورداری در استان یکی از ضرورت‌ها است، زیرا به منظور گرده افشانی به ازای هر هکتار باغ، وجود حداقل پنج کندوی زنبور عسل الزامی است.

هیبتیان افزود: پرورش زنبور عسل به عنوان یکی از طرح‌های زود بازده و با حداقل سرمایه گذاری، 150 میلیون ریال به ازای هر شغل می‌تواند زمینه اشتغال دانش یافته‌ها و علاقه‌مندان بخش کشاورزی را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در کنار تولیدات زنبور عسل صنایعی از قبیل کندو سازی، بسته بندی عسل، کارخانه‌های تولید عاج موم و ساخت وسایل زنبورداری از جمله چادر، داروسازی و حمل و نقل این محصول از مزایای این شغل است.

هیبتیان خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود، تولید عسل امسال در استان چهار محال و بختیاری بالغ بر هزار و 700 تن باشد که نسبت به سال قبل 700 تن افزایش تولید خواهیم داشت.

انتهای پیام/68001/ح/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول