اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متخصص تغذیه و رژیم درمانی:

میوه‌ها هم چاق کننده‌اند / اعلام بهترین زمان‌ها برای مصرف میوه

متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: هیچ میوه‌ای برای کاهش وزن توصیه نمی‌شود و حتی گاهی مصرف بیش از حد میوه خود سبب چاقی می‌شود.

میوه‌ها هم چاق کننده‌اند / اعلام بهترین زمان‌ها برای مصرف میوه

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فصل تابستان فصل گرماست و به دلیل تعریق بیشتر، نیاز بدن به آب و ویتامین‌ها بیشتر می‌شود و میوه‌ها بهترین منابع تامین کننده این مواد مغزی هستند، میوه‌ها به دلیل وجود ویتامین در سلامتی افراد نقش به خصوصی دارند و آنتی اکسیدان‌های موجود در میوه سبب پیشگیری از سرطان می‌شود.

میوه‌ها علاوه بر تامین نیازهای بدن موجب شادابی و طراوت پوست می‌شود، اما باید توجه داشته باشیم که مصرف بیش از حد میوه سبب چاقی می‌شود.

مجید کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سئوال که چرا در فصل تابستان باید از میوه‌های بیشتری استفاده کرد، اظهار کرد: در فصل تابستان به علت تعریق زیاد بدن آب بیشتری از بدن دفع می‌شود و میوه‌ها به دلیل وجود مقادیر بسیاری آب سبب می‌شود که نیاز بدن به آب را تامین کند.

وی در مورد خواص میوه‌های تابستانی ادامه داد: میوه‌ها به علت داشتن مقادیر زیادی فیبر به چهار دلیل برای بدن مفید است، نخست برای هضم سریع‌تر غذا، جلوگیری از خوردن بیش از حد، کاهش سرعت قندها از روده و دفع کلسترول برای پیشگیری از یبوست بسیار مفید است.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی در مورد طالبی افزود: این میوه که در فصل تابستان بیشتر استفاده می‌شود خواص تمام میوه‌ها را در خود جای داده است و به دلیل وجود آب زیاد می‌تواند کمبود آب بدن را تامین کند.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا میوه‌ها بر روی استرس نقش دارد، بیان کرد: بعضی از میوه‌ها می‌توانند استرس را کم کنند و موجب شادابی انسان شوند و هندوانه از جمله این میوه‌ها است.

کلاهدوزان در مورد بهترین زمان مصرف میوه اضافه کرد: بهترین زمان مصرف میوه به صورت میان وعده است، بعدازظهرها بین ساعت 16تا 18 و صبح‌ها بین ساعت 9 تا 11 توصیه می‌شود.

وی در پایان در مورد مصرف متعادل میوه تاکید کرد: حداکثر سه واحد میوه در روز برای بدن کافی است و مصرف بیش از حد میوه خود سبب چاقی می‌شود.

انتهای پیام/2301/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول