اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کرمان خبر داد

ارائه 500 هزار ساعت آموزش‌ فنی و حرفه‌ای در مساجد کرمان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: با توجه به نقش مساجد در توسعه آموزش‌های فنی، این اداره کل با اعزام گروه‌های سیار به روستاها و مساجد به‌ویژه در مناطق محروم 500 هزار نفر ساعت آموزش ارائه کرده است.

ارائه 500 هزار ساعت آموزش‌ فنی و حرفه‌ای در مساجد کرمان

مهدی ابراهیمی‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال در جامعه و نقش مساجد در توسعه این آموزش‌ها اظهار داشت: این اداره کل با اعزام گروه‌های سیار به روستاها و مساجد به‌ویژه در مناطق محروم طی سال گذشته 500 هزار نفر ساعت آموزش ارائه کرده است.

وی به امضای تفاهمنامه با دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان اشاره کرد و گفت: اعضای کانون‌های امام سجاد (ع)، الجواد (ع)، قائم امام علی (ع)، شهدا، گل نرگس، بیت‌العباس، سجادیه، نورالهدی، ابوفاضل، شهید کازرونی، مکتب الحسین، ثامن‌الحجج، ام‌البنین، شهدای گمنام و جامعةالمهدی(عج) در رشته‌های خیاطی، پته‌دوزی، قلمزنی روی مس، پرورش گیاهان آپارتمانی و دارویی آموزش دیده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: با وجود مشکلات به‌وجود آمده بر اثر کمبود شدید بودجه به‌ویژه در بخش مربیان حق‌التدریس تلاش می‌شود، آموزش‌ها با کمترین اختلال به انجام برسد و مسئولان استان باید در زمینه اختصاص بودجه و همکاری‌های بین بخشی در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی همکاری بیشتری داشته باشند.

وی از امضای قرارداد همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان و شرکت تعاونی دانش‌بنیان فیرکو خبر داد و گفت: طبق این قرارداد، دوره آموزشی کلیدهای فشارقوی به 40 نفر از کارکنان شرکت تعاونی دانش‌بنیان پژوهش صنعت فراهان فیرکو ارائه می‌شود.

ابراهیمی‌نژاد اظهار داشت: این دوره مهارتی 32 ساعته طی چهار روز و بر اساس توافق زمانی مورد نظر برگزار شده و در نهایت پس از برگزاری آزمون به قبول‌شدگان تأییدیه دوره آموزشی ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان با اشاره به تفاهمنامه‌ها و قراردادهای متنوع و متعدد این اداره کل با سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌های مختلف تصریح کرد: با وجود کاهش شدید بودجه در حد توان برای ارائه آموزش‌های مهارتی در سطح جامعه به عنوان حلقه مفقوده اشتغال، آمادگی داریم.

انتهای پیام/2446/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول