اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

پس از بازگشایی دفتر سیاسی در قطر

طالبان: نبرد تا پایان اشغالگری در افغانستان ادامه دارد

طالبان پس از بازگشایی دفتر سیاسی این گروه در قطر اعلام کرد که نبرد شبه‌نظامیان تا پایان اشغالگری در افغانستان ادامه دارد و خاک این کشور هرگز مکانی برای تهدید سایر کشورها نخواهد بود.

طالبان: نبرد تا پایان اشغالگری در افغانستان ادامه دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، در پی افتتاح رسمی دفتر سیاسی طالبان در دوحه قطر که روز گذشته انجام شد، این گروه از عزم خود برای پایان اشغالگری در افغانستان خبر داد.

به نوشته روزنامه «داون» پاکستان، «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت: جهاد تا پایان اشغالگری و ایجاد امارت اسلامی در افغانستان همچنان ادامه دارد.

وی افزود: برای نیل به این هدف، ما از هر وسیله مشروعی استفاده خواهیم کرد.

نعیم خاطرنشان کرد: امارت طالبان با اقدامات نظامی خود درصدد نیل به یک هدف استراتژیک در رابطه با آینده افغانستان است.

سخنگوی طالبان همچنین تصریح کرد که شبه‌نظامیان قصد آسیب زدن به هیچ گروهی را ندارند و اجازه نخواهند داد کسی از خاک افغانستان برای تهدید سایر کشورها استفاده کند.

در همین حال، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا پس از افتتاح این دفتر، این اقدام را اولین گام مهم در مسیر صلح بین طالبان و دولت افغانستان دانست و در عین حال، هشدار داد که این روند یک مسیر آسان و سریع نخواهد بود.

مقامات آمریکایی ابراز امیدواری کردند که دیدار مقامات واشنگتن با طالبان بتواند راه را برای آغاز مذاکرات رسمی بین طالبان و دولت کرزی هموار کند.

این در حالی است که طالبان سال‌هاست از مذاکره با دولت افغانستان و نیز شورای عالی صلح (که 3 سال پیش توسط کرزی تشکیل شد) امتناع کرده و ادعا می‌کنند که رئیس‌جمهور افغانستان بازیچه دست آمریکایی‌ها است.

برهمین اساس، نمایندگان طالبان در چند سال گذشته، با مقامات آمریکایی و سایر کشورهای غربی در دوحه و چند کشور اروپایی دیدار و گفت‌وگو کردند.

گزارشات حاکی از آن است که مذاکرات 2 جانبه نمایندگان آمریکا و طالبان از فردا در قطر آغاز می‌شود و انتظار می‌رود که نمایندگان «شورای عالی صلح افغانستان» نیز تا چند روز آینده وارد مذاکره با طالبان شوند.

به گفته مقامات آمریکایی، موضوع جلسه اول، تبادل برنامه‌های 2 طرف و رایزنی درباره گام‌های بعدی خواهد بود.

در همین حال، «جیمز دابینز» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان نیز قرار است سفری به کشورهای ترکیه، قطر، افغانستان و پاکستان داشته و درباره اقدامات مربوط به صلح افغانستان با آنان به رایزنی بپردازد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول