اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

هدفمندی برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان مهم است

استاندار خوزستان گفت: برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان تنها نباید مختص به دنبال پر کردن وقت باشد؛ بلکه هدفمندی آن‌ها مهم است.

هدفمندی برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان مهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدجعفر حجازی در جلسه اوقات فراغت که دوشنبه‌شب در استانداری خوزستان تشکیل شد، اظهار کرد: جلسه برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت و تابستان به دلیل انتخابات قدری دیر‌تر از هر سال برگزار شد، اما برنامه‌ریزی برای تابستان در سه دوره پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: دوره اول مسافرت‌های درون و برون استانی قبل از آغاز ماه مبارک رمضان است، موج دوم، برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و دینی برای بهره‌مندی از ماه مبارک رمضان است و دوره سوم هم مسافرت‌های بعد از ماه مبارک است.

استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه دستگاه‌های فرهنگی و ورزشی برای برنامه‌های اوقات فراغت و تابستان باید برنامه‌ریزی کنند، اذعان داشت: تا دو هفته دیگر برنامه‌های جدید بودجه تنظیم و به استان ابلاغ می‌شود که امیدوار هستیم اعتباراتی فرهنگی نیز در نظر گرفته شده باشد تا بتوانیم تا قبل از ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی‌های لازم برای تابستان را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: کانون توجه برنامه‌ریزی‌های اوقات فراعت باید خانواده‌های کم‌بضاعت که توان مالی ندارند، باشد؛ به گونه‌ای که حداقل یک فعالیت اوقات فراغت نصیب هرکس شود.

حجازی با اشاره به اینکه از ظرفیت‌های ادارات و ارگان‌های سطح استان برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان می‌توانیم استفاده کنیم، تصریح کرد: برنامه‌های اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان و جوانان باید متنوع و متناسب با سلایق مختلف باشد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های اوقات فراغت باید هدفمند باشند و تنها به دنبال پرکردن اوقات فراغت نباشند؛ بلکه چیزی به علم، اخلاق و معارف دینی آن‌ها اضافه شود تا سلامت جسمی و روحی آن‌ها تضمین شود.

استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه کسی نباید پشت درهای بسته کلاس‌های تابستانه بماند، عنوان کرد: فراخوان برنامه‌های تابستان نباید محدود برای افراد خاصی باشد؛ بلکه همه باید به آن دسترسی داشته باشند.

وی افزود: نباید از نوجوانان و جوانان غافل شویم، چراکه آنها آینده‌سازان مملکت هستند و می‌توانند تضمین‌کننده آینده کشور در صحنه‌های مختلف باشند و مسئولان هم در مقابل آن‌ها وظایفی دارند که متعهد به انجام دادن آن هستند.

حجازی گفت: شرکت‌های آب و برق، مناطق نفت خیز جنوب و ملی حفاری برای حمایت از برنامه‌های فرهنگی تابستانه ظرفیت‌های خود را در اختیار عام قرار دهند.

وی به مشارکت خوب مردم خوزستان در انتخابات اشاره کرد و بیان داشت: دشمنان انقلاب دو سال تلاش کردند تا با سیاه نمایی‌های خود و بد جلوه دادن جمهوری اسلامی حضور مردم را در پای صندوق‌های رأی خدشه‌دار و با خلل مواجه کنند که خوشبختانه با حماسه سیاسی که ملت ایران آفریدند تیر آن‌ها به سنگ خورد.

استاندار خوزستان در پایان با بیان اینکه حتی در کشورهایی که مهد دموکراسی هستند، مشارکت ملت آن‌ها در انتخابات بیشتر از 35 درصد نیست، یادآور شد: دولت جدید کار دولت قبلی را ادامه می‌دهد و انتخابات هیچ تأثیری در رویکرد کار ما ندارد و به وظیفه خود تا لحظه آخر ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/72011/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول